مدیریت نامناسب دولت در مواجهه با کرونا/ لطیفه تلخ روحانی

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف گفت: عملکرد ضعیف، ابهامات و ولنگاری اداری مدیریت نامناسب دولت را در مواجهه با ویروس کرونا نشان می‌دهد

محمد صالح سلطانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مطرح شدن احتمال بیوتروریسمی بودن ویروس کرونا در ایران، گفت: افراد متخصص باید چنین فرضیه‌ای را بررسی و بعد از انجام تحقیقات به طور شفاف با مردم در میان بگذارند همچنین مسئولان هم از اظهار نظر مستقل خودداری کنند زیرا با چنین صحبت‌هایی آرامش ملت برهم می‌خورد.

وی با اشاره به روشن بودن کارنامه دولت در مواجهه با ویروس کرونا گفت: نمره صفر هم برای آن زیاد است، عملکرد ضعیف، ابهامات و ولنگاری اداری٬ مدیریت نامناسب دولت را نشان می‌دهد. مثال چنین موضوعی سفر مردم به شمال است که با وجود دستورات متعددی که داده شد اما در آخر مردم خود برای جلوگیری از شیوع کرونا به میدان آمدند.

سلطانی در ادامه تصریح کرد: چنین موضوعاتی نشان می‌دهد دولت ضعف شدید حکمرانی در مواجهه با ویروس کرونا دارد. کابینه اجرایی کشور شاید در حوزه بهداشت و سلامت عملکرد خوبی داشته باشد اما بر روی اقدامات دولت برای تامین امنیت روانی جامعه باید بحث شود زیرا کسی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط کابینه اجرایی کشور دفاع نمی‌کند. چنین مواردی نشان می‌دهد دولت تدبیری برای مواقع بحرانی نداشته است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به سخن روحانی مبنی بر اینکه همه چیز از روز شنبه به حالت عادی باز می‌گردد، گفت: اوضاع غیر عادی‌تر شد و اخبار بدی به گوش رسید، چنین نظری شاید به عنوان لطیفه تلخ در تاریخ ایران بماند.

وی با تاکید بر اتفاقات آبان‌ماه در ماجرای گرانی بنزین، گفت: دولت چند ماهی از خود نشانه حمرانی پایدار بروز نداده است. تصمیم به گران کردن بنزین نیز خسارات زیادی برای ایران داشت از آن زمان به بعد دولت توان اداره بحران‌ها را نداشته است و این امر را در مواجهه با کرونا به نحو دیگری می‌بینیم.

سلطانی در پایان با تاکید بر اینکه عملکرد وزارت بهداشت و کادر پزشکی از مسئله مدیریت بد دولت جدا است، گفت: کابینه اجرایی به عنوان بالاترین و مهم ترین مسئول اداره کشور به هیچ وجه عملکرد قابل دفاعی در مواجهه با بیماری کرونا نداشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063343

وب گردی

وب گردی