پیوستن ۴۰ مجموعه جدید به شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

مدیر شبکه آزمایشگاه‌های فناوری‌های راهبردی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه شبکه آزمایشگاهی با ۱۴۰ عضو جدید سال ۹۸ را به پایان می‌رساند، گفت: امسال ۱۶۸ درخواست عضویت جدید داشتیم که با ۱۴۰ مورد آن موافقت شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، رضا اسدی فرد با اعلام این خبر اظهار کرد: مراکز آزمایشگاهی در سراسر کشور بدون محدودیت می‌توانند به عضویت شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دربیایند. تنها شرط حضور آن‌ها در این شبکه، ارائه خدمات به عموم مشتریان است.

وی افزود: بر همین اساس، این شبکه توانسته در طی سال‌های اخیر تعداد زیادی از آزمایشگاه‌های کشور را به عضویت در این مجموعه ترغیب کند که با این کار در سال ۹۸، اعداد ۱۶۸ عضو جدید به این شبکه پیوست.

اسدی‌فرد اظهار کرد: البته تمدید این عضویت به عملکرد آزمایشگاه در شبکه وابسته است که بر اساس ارزیابی سالانه سنجیده می‌شود.

وی ادامه داد: با هدف آگاه شدن مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی از فعالیت‌های انجام شده و آخرین تصمیمات و برنامه‌های شبکه و همچنین تعامل نزدیک با سایر مراکز (به‌ویژه مدیران مراکزی که تازه در شبکه عضو شده‌اند)، نشست‌ها و برنامه‌های جمعی متنوعی در شبکه برگزار می‌شود.

مدیر شبکه آزمایشگاه‌های فناوری‌های راهبردی خاطرنشان کرد: این نشست‌ها به صورت چرخشی و به میزبانی مراکز عضو برگزار می‌شود تا بازدید از آزمایشگاه‌های مجموعه میزبان، مقدمه‌ای را برای شکل‌گیری همکاری‌های متقابل اعضا فراهم کند.

بر اساس اعلام معاونت علمی، به گفته اسدی‌فرد، پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی، به عنوان مرجع اطلاعات توانمندی‌ها و خدمات آزمایشگاهی کشور، در دسترس پژوهشگران و صنایع قرار دارد. در این پایگاه، اطلاعات آزمایشگاها و تجهیزات و خدمات آنها به شیوه‌های مختلفی ارائه شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063347

وب گردی

وب گردی