مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در ۲۱ اسفند

ستادهای دانشگاه آزاد در خط مقدم مبارزه با کرونا، سند خوابگاه مطلوب در دستور کار شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و اعلام ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری فوق تخصصی از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در ۲۱ اسفند به شرح زیر است:

ستادهای دانشگاه آزاد درخط مقدم مبارزه با کرونا

بر اساس این عنوان روزنامه فرهیختگان، دانشگاه آزاد اسلامی برای پیشگیری و مقابله با این ویروس پیشگام شده است، چراکه از اولین روزهای ورود این بیماری در کشور تمامی مراکز رشد واحدها در تلاش بودند تا بتوانند گامی هرچند کوچک برای مقابله با این بیماری بردارند. به همین منظور در تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ستاد مقابله با کرونا در هر استان به ریاست رئیس واحد تشکیل شده و هر کدام به دنبال تشکیل این ستاد برنامه‌ها و اهداف خود را برای مقابله با کرونا پیگیری می‌کنند.

اسحاق رسولی، رئیس ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: استان اردبیل یکی از استان‌های درگیر با ویروس کرونا به شمار می‌رود و به همین دلیل در اولین گام ستاد مبارزه با کرونا در این استان تشکیل شده است، البته پیش‌تر نیز ستاد مراقبت‌های بهداشت عمومی در شورای سلامت در استان وجود داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با اشاره به اقدامات این واحد در ستاد مبارزه با کرونا را مشاوره دادن دانشجویان به مردم عنوان کرد و گفت: دانشجویان رشته علوم پزشکی اردبیل که علاقه‌مند به مشاوره به مردم بودند را ثبت‌نام کردیم و از آنها در راستای آگاهی‌سازی مردم کمک گرفته‌ایم، همچنین اسامی اعضای هیات‌علمی و کادر دانشگاه آزاد اسلامی را که داوطلب حضور برای کمک به بیماران کرونایی بودند به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ارسال کردیم.

رئیس ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: بیمارستان امام رضا(ع) که متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است و سال گذشته نیز با مشارکت علوم پزشکی افتتاح شد، درحال حاضر ظرفیت بسیار خوبی را در اختیار استان قرار داده و به جرات می‌توان گفت اگر این بیمارستان را نداشتیم شاید مشکلات امروز در استان بیشتر می‌شد.

وی ادامه داد: 60 دانشجوی ترم علوم پزشکی این دانشگاه در بیمارستان‌های استان اردبیل مشغول خدمات‌دهی هستند و تعداد قابل‌توجهی از آنها در بخش کرونای بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند که در این شرایط خاص به خوبی توانستند با نظام درمان همکاری کنند. ادامه این گزازش را می‌توانید در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

سند خوابگاه مطلوب در دستور کار شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها

ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در این عنوان روزنامه فرهیختگان اعلام کرد: در سند خوابگاه مطلوب ویژگی‌هایی که یک خوابگاه مناسب می‌تواند داشته باشد و دستورالعمل‌ها و منشور روابط بین دانشجویان در خوابگاه و همچنین روابط‌شان با مدیران خوابگاه آمده است. این سند، یک‌بار به دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌های شورای انقلاب فرهنگی ارجاع و بررسی‌هایی روی آن صورت گرفته شده و برای انجام اصلاحاتی عودت داده شد که بعد از انجام اصلاحیه در دستور کار تصویب این شورا قرار گرفته که هر وقت تصویب و ابلاغ کند، به دانشگاه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی با بیان اینکه زمان بررسی دقیق این سند را نمی‌دانیم، ادامه داد: البته براساس این سند ساختار خوابگاه‌ها تغییر نمی‌کند، اما براساس این دستورالعمل خوابگاه‌هایی که جدید ساخته می‌شوند و مجموعه ساختار خوابگاه‌های دانشجویی، چه دولتی چه غیردولتی در یک دوره زمانی مشخص باید با این سند تطبیق داده شوند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در ۲۱ اسفند به شرح زیر است:

ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری فوق تخصصی اعلام شد‌

آبتین حیدرزاده رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در این عنوان روزنامه آفرینش با اشاره به اعلام ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری فوق تخصصی اظهار کرد: تعداد ۵۶۷داوطلب در آزمون دستیاری فوق تخصصی سال ۹۹دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ثبت‌نام کردند که تعداد ۴۸۷داوطلب در جلسه آزمون کتبی حاضر شدند.‌

وی تأکید کرد: به طور کلی تعداد ۳۹۱داوطلب در آزمون فوق اجازه انتخاب رشته داشتند و برای همه داوطلبان کارنامه صادر شد.

حیدرزاده در پایان گفت: ملاک قبولی در آزمون دستیاری فوق تخصصی سال ۹۹در مرحله کتبی نمره ۶۰از ۱۰۰است و در مرحله شفاهی نیز حدنصاب وجود ندارد.‌

نام‌‌نویسی مجدد آزمون فلوشیپ آغاز شد

نام نویسی در آزمون پذیرش دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۳۹۹ که برای بار دیگر تمدید شد، از امروز آغاز می شود و تا پنجشنبه ۲۲ اسفند ماه ادامه دارد.

مرحله کتبی آزمون پذیرش در دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۳۹۹، به صورت متمرکز و الکترونیک توسط دانشگاه های مجری ساعت ۹ روز پنجشنبه ۲۹ خرداد ۹۹ برگزار می‌‌شود.

همچنین مرحله شفاهی (به صورت منفرد یـا ترکیبـی از روش هـای PMP و OSCE و مصـاحبه ساختارمند یا سایر روش های نوین ارزشیابی و اختصاصی مرتبط با رشته خود) در روزهای ۲ تا ۴ تیرماه ۹۹ در یکی از دانشگاه های سطح تهران برگزار خواهد شد.

ظرفیت ۱۶ دانشگاه علوم پزشکی در دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۳۹۹ برای بیش از ۵۰ دوره تکمیلی تخصصی ۴۱۷ نفر است.

در این آزمون، پذیرش در رشته‌هایی همچون جراحی زانو، جراحی سرطان، جراحی سوختگی، جراحی دست، جراحی عمومی درون بین، جراحی عمومی درون، جراحی ستون فقرات، جراحی عمومی درون بین زنان، جراحی غدد درون ریز، جراحی کورکتال، جراحی مغز و اعصاب کودکان، مراقبت های ویژه کودکان و رشته های دیگر صورت می گیرد.

همچنین، پذیرش نهایی متقاضیان تحصیل در دوره های تکمیلی تخصصی بالینی بر اساس نمره کل مکتسبه داوطلبین آزمون پذیرش مربوطه از بالاترین نمره کل مکتسبه (براساس دو سوم آزمون کتبی و یک سوم آزمون آسکی) و با رعایت کسب حداقل ۶۰ درصد نمره کل آزمون و سایر مقررات مربوطه صورت خواهد گرفت.

در این دوره محدودیت سنی برای شرکت در آزمون وجود ندارد و انجام مراحل ثبت نام از طریق سایت این مرکز و بررسی مدارک نیز توسط دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063375

وب گردی

وب گردی