از فوت دختر هندبالیست ایرانی تا حذف عجیب و غریب تیم ملی بسکتبال نوجوانان

با بسته خبری سایر رشته های ورزشی با ما همراه باشید.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، حجم اخبار سایر ورزش‌های ایران و جهان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار سایر ورزش‌ها، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

درگذشت بازیکن جوان هندبال سپاهان

زهرا اسداللهی بازیکن با اخلاق و شماره 5 فصل جاری لیگ برتر بانوان تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در اثر سانحه تصادف جان خود را از دست داد. اسداللهی که 18 ساله بود، سابقه عضویت در تیم ملی هندبال بانوان ایران را نیز در کارنامه داشت.

لغو مسابقات انتخابی تیم ملی ژیمناستیک هنری

مسابقات انتخابی تیم ملی ژیمناستیک هنری که قرار بود هشتم فروردین سال آینده برگزار شود به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو شد. بر همین اساس با توجه به اینکه اسامی ملی‌پوشان ژیمناستیک هنری جهت شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا باید تا دهم فروردین سال آینده ارسال شود نتایج ژیمناست‌ها در اردوها و تست‌های تیم ملی در سال 98 لحاظ و مسئولیت انتخاب ملی‌پوشان به رئیس شاخه هنری و سرمربی تیم ملی ژیمناستیک محول شد.

تمرین تیراندازی دختر المپیکی در خانه

در روزهایی که بحران ویروس کرونا همه تمرینات و مسابقات ورزشی را تعطیل کرده، نجمه خدمتی بانوی المپیکی ایران، با انتشار فیلمی از خود می گوید: «من این روزها در خانه برای مسابقات انتخابی تیم ملی ژیمناستیک هنری تمرین می کنم و از مردم هم می خواهم که در خانه بمانند تا بتوانیم کرونا را شکست دهیم.»

ملی پوش تیم ملی تیراندازی ایران می تواند یکی از شانس های کسب مدال در بخش زنان برای ایران در المپیک توکیو باشد.

حذف عجیب و غریب| وضعیت تیم ملی بسکتبال نوجوانان چه می‌شود؟

با شیوع ویروس کرونا مسابقات قهرمانی آسیا در بیروت لبنان که میدان کسب سهمیه مسابقات جام جهانی بود ابتدا به تعویق افتاد و سپس لغو شد. در این میان فیبا در اقدامی عجیب و با استدلال نبود وقت تصمیم گرفت بر اساس رنکینگ در آسیا و اقیانوسیه تیم های این قاره را راهی مسابقات جام جهانی کند که همین موضوع باعث حذف تیم ملی بسکتبال نوجوانان کشورمان از جام جهانی بلغارستان شد. اما فدراسیون بسکتبال پس از دریافت ایمیل از سوی فیبا که خبر از لغو مسابقات قهرمانی آسیا و محروم شدن نوجوانان ایران از جام جهانی را می داد، مراتب اعتراض خود را طی نامه ای به فیبا آسیا ارسال و مجدد آمادگی خود را برای میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا را اعلام کرد. ضمن این که نامه دیگری از سوی کمیته ملی المپیک کشورمان به فیبا و IOC (کمیته بین المللی المپیک) ارسال شد.

مسابقات تیراندازی آزمایشی المپیک لغو شد

فدراسیون جهانی تیراندازی در پی شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت ورزشکاران و مسئولان و با تصمیم کمیته برگزار کننده این رقابت‌ها را لغو کرد. این مسابقات قرار بود از 28 فروردین ماه تا 7 اردیبهشت ماه در توکیو ژاپن برگزار شود.

مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا به تعویق افتاد

هفدهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی پسران جوان آسیا که قرار بود تیرماه سال آینده در شیراز برگزار شود، به دلیل شیوع کرونا دچار تعویق شد. این رقابت‌ها، مسابقات انتخابی قهرمانی ٢٠٢١ جهانی مجارستان نیز بود.

رقابتهای تکواندو قاره اروپا لغو شد

به دلیل شیوع بیماری کرونا و پیشگیری از ابتلای ورزشکاران، کلیه مسابقات تکواندو از جمله قهرمانی اروپا، جام باشگاههای اروپا و پاراتکواندو را لغو و به زمان دیگری موکول کرد. در نامه فوق فقط به برگزاری مسابقات انتخابی المپیک در تاریخ‌های مقرر به صورت قطعی به میزبانی روسیه در مسکو اشاره و دلیل آن نیز تاکید برگزاری بازی‌های المپیک از سوی IOC عنوان شده است. اتحادیه اروپا اشاره کرده که کلیه تکواندوکارانی که قصد حضور در مسابقات انتخابی المپیک را دارند می‌بایست برای سفر به روسیه تمهیدات لازم را اتخاذ کرده و گواهی سلامت دریافت کنند.

تعویق چند ماهه جام باشگاه‌های والیبال آسیا

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا قرار بود از ۳۰ فروردین تا ۶ اردیبهشت سال ۹۹ به میزبانی تایلند در شهر ناخون راتچاسیما برگزار ‌شود. کنفدراسیون والیبال آسیا اعلام کرد که به درخواست فدراسیون تایلند، زمان برگزاری این رقابت‌ها به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا در تیم‌ها، مسئولان، تماشاگران و مشکلات سفر تیم‌ها، تغییر کرده و از ۱۰ تا ۱۷ آگوست برابر با ۲۰ تا ۲۷ مرداد ماه سال ۹۹ برگزار خواهد شد. نماینده ایران در گروه دوم این مسابقات با نماینده کشورهای ویتنام، کره جنوبی و تیم دوم تایلند همگروه است.

پیش بینی مسعود سلطانی فر درباره المپیک 2020 توکیو

در شرایطی که مسئولان کمیته بین المللی المپیک حتی در اخرین نشست خود که چند روز قبل برگزار شد، بازهم روی برگزاری المپیک توکیو در موعد مقرر تاکید کردند، اما مسعود سلطانی فر نظر دیگری دارد و معتقد است المپیک با تاخیر چند ماهه مواجه خواهد شد. وزیر ورزش و جوانان در این خصوص گفت: تصور خیلی از دست اندرکاران ورزش این است که با توجه به شیوع ویروس کرونا و آلودگی که در بیش از یکصد کشور ایجاد کرده است ، احتمالا با یک تاخیر چند ماهه در برگزاری بازی های المپیک ٢٠٢٠ توکیو مواجه خواهیم بود .

پایان 5 سال عجیب برای رییس جدید دو و میدانی/ اصرار وزارت ورزش به برگزاری انتخابات

فدراسیون دو و میدانی با وجود غیبت تعداد بالایی از اعضای مجمع اعتراض مجید کیهانی را در پی داشت. او معتقد بود انتخابات این فدراسیون مهندسی شده و برخی به صورت غیرقانونی رای داده‌اند. با این حال افشین داوری با 20 رای پیروز انتخابات فدراسیون دو و میدانی اعلام شده و به نظر می‌رسد برای 4 سال به اتاق ریاست راه یافته؛ اتاقی که تا 5 سال قبل هم در آن حضور داشته است. البته این 5 سال برای افشین داوری با ماجراهای عجیبی همراه بوده؛ اتفاقاتی که داوری را به یکی از پایه های ثابت انتخابات فدراسیون‌ها تبدیل کرده بود!

کد خبر: 1063401

وب گردی

وب گردی