ورزش فشرده برای شما خطرناک است

متخصصان اعلام کردند که ورزش شدید برای برخی از افراد با خطراتی از جمله حوادث قلبی عروقی همراه است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، توصیه های جدید نشان می دهد افرادی که دارای مشکلات قلبی هستند و آنهایی که مرتباً ورزش نمی کنند هنگام شرکت در ورزش شدید در معرض حوادث قلبی عروقی قرار دارند.

انجمن قلب آمریکا (AHA) بیانیه ای منتشر کرده است که نشان می دهد افراد دارای شرایط قلبی و افرادی که به طور منظم ورزش نمی کنند ممکن است در هنگام انجام ورزش شدید در معرض خطر بیشتر حوادث قلبی عروقی قرار بگیرند. بیانیه جدید حاکیست، افرادی که مدتی ورزش نکرده اند باید با پیاده روی سبک شروع کنند.

دانشمندان همچنین پیشنهاد می کنند که افراد دارای سبک زندگی بی تحرک باید ورزش مترقی را توسعه داده و سپس تمرینات شدیدتر را انجام دهند. همچنین مهم است که افراد دارای شرایط قلبی قبل از شروع برنامه ورزشی صرف نظر از شدت آن، با پزشک صحبت کنند.

در این بیانیه خاطرنشان می شود که افزایش آگاهی در مورد فواید سلامتی ورزش بسیاری از افراد را به فعالیت بیشتر ترغیب کرده است. با این حال، این امر همچنین باعث افزایش تعداد افرادی می شود که مشغول ورزش شدید هستند در حالیکه بدن آنها آماده نیست.

فواید ورزش

مطالعات به طور قطعی اهمیت فعالیت بدنی را برای یک زندگی سالم نشان داده اند. ورزش دارای مزایای مختلفی از جمله کاهش خطر عمده مشکلات سلامت جسمی و تأمین مزایایی برای سلامت روان است.

به طور خاص، مقاله ای که در ژورنال اروپایی پیشگیری از بیماری های قلب و عروق منتشر شده نشان می دهد که فعالیت بدنی ممکن است خطر مرگ و میر قلبی عروقی را به میزان 35درصد و مرگ و میر به طور کلی را 33درصد کاهش دهد.

مقاله ای در مجله انگلیسی فارماکولوژی انگلیس نشان می دهد ورزش چنان مؤثر است که باید به عنوان یک دارو در نظر گرفته شود.

نویسندگان بیانیه علمی جدید خاطرنشان می کنند از آنجا که این اطلاعات بیشتر شناخته شده و پذیرفته شده است، افراد بیشتری نیز نسبت به گذشته درگیر ورزش هستند. این همچنین شامل افزایش افرادی است که اشکال شدیدتر از ورزش را انجام می دهند.

خطرات مرتبط با ورزش

اگرچه ورزش فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد، اما ممکن است برای گروه های خاصی از افراد خطرات زیادی را نیز به همراه داشته باشد.

به گفته «باری فرانکلین» رئیس کمیته نویسنده بیانیه و استاد فیزیولوژی در دانشگاه ایالتی وین در میشیگان ورزش دارو است و هیچ شکی نیست که فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید برای سلامت کلی قلب و عروق مفید است. به طور خاص، ورزش با شدت بالا می تواند به ویژه بر سیستم قلبی و عروقی شخص تاثیر بگذارد. امروزه تعداد بیشتری از افراد در حال دویدن ماراتن، شرکت در مسابقات سه گانه و تمرین هستند. هدف این بیانیه نشان دادن مزایا و خطرات این برنامه های ورزش شدید است.

در بیانیه علمی توصیه های بیش از 300 مطالعه در نظر گرفته شده است. روشن می شود که برای اکثریت قریب به اتفاق افراد، ورزش بیشتر اهمیت دارد. این امر به این دلیل است که مزایا از خطرات بالاتر است.

با این حال، برای افرادی که از نظر جسمی فعال نیستند و افرادی که شرایط پزشکی زیربنایی دارند، ناگهان انجام ورزش های فشرده می توانند خطر بروز حوادث قلبی عروقی مانند حملات قلبی را افزایش دهند.

آهسته شروع کنید

با توجه به یافته ها نویسندگان پیشنهاد می کنند افرادی که می خواهند سطح فعالیت بدنی خود را افزایش دهند، باید با یک برنامه ورزشی آسان شروع کنند و با گذشت زمان میزان و شدت آن را افزایش دهند.

فرانکلین اظهار کرد که مهم است که ورزش را شروع کنید؛ اما از ورزش سبک و آرام، حتی اگر در دبیرستان ورزشکار بوده باشید.

به عنوان مثال، اگر فردی فعالیت بدنی بسیار کمی دارد، می تواند با پیاده روی منظم شروع کند. سپس هنگامی که این برای او آسان شد به آهسته دویدن بپردازد.

نویسندگان همچنین پیشنهاد می کنند که اگر فردی دچار بیماری قلبی است ، قبل از شروع هرگونه برنامه جدید ورزشی باید با پزشک مشورت کند.

به رغم خطرات احتمالی که در بیانیه وجود دارد، مردم نباید از این معنا استفاده کنند که باید از انجام تمرینات شدید خودداری کنند. برای اکثریت قریب به اتفاق افراد، ورزش بیشتر مفید است و انجام این کار به روش کنترل شده کم خطر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063404

وب گردی

وب گردی