ایجاد 480 شغل توسط  بنیاد برکت در استان قزوین

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در ادامه اقدامات محرومیت‌زدایی خود از طریق ایجاد اشتغال، 480 فرصت شغلی را در استان قزوین ایجاد کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت با اعلام این خبر و با اشاره به گسترش دامنه فعالیت‌های این بنیاد به استان قزوین افزود: برای سال ۹۸ بیش از ۱۰ استان را به استان‌های هدف خود در زمینه‌ اشتغال‌زایی افزوده‌ بودیم که قزوین یکی از این استان‌هاست.

رضا راضی‌زاده از اجرای 200 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور سحاب (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت) در استان قزوین خبر داد و گفت: با اجرای این تعداد طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور، تا پایان سال بیش از 480 شغل در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی اعتبار درنظر گرفته شده برای ایجاد این تعداد شغل را 180 میلیارد ریال ذکر کرد وگفت: مناطق محروم و روستایی بخش الموت شرقی و غربی و شهرستان‌های طارم و آبیک به عنوان نقاط هدف اشتغال‌زایی بنیاد برکت در اولین سال فعالیت در استان قزوین هدف‌گذاری شده‌ بودند.

معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت گفت: پس از شناسایی نقاط قوت و پتانسیل‌های مناطق هدف و انتخاب مجری و تسهیل‌گران و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی، فرآیند اهلیت‌سنجی فنی متقاضیان و اشتغال‌زایی توسط تسهیل‌گران بنیاد برکت آغاز شد.

راضی زاده ادامه داد: 200 طرح اشتغال‌زایی پیش‌بینی شده در استان قزوین در رسته‌های شغلی‌ای همچون پرورش دام سبک و سنگین، زنبورداری، صنایع دستی، فرآوری محصولات کشاورزی و پرورش طیور راه‌اندازی شده است.

گفتنی است، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در راستای محرومیت‌زدایی، توسعه، پیشرفت، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و توزیع عادلانه‌ امکانات و فرصت‌ها، نهضت ایجاد اشتغال را از طریق بنیاد برکت در روستاها و مناطق محروم کشور راه‌اندازی کرده و امسال موفق به ایجاد 120 هزار شغل اجتماع‌محور در این مناطق شده است. ستاد اجرایی فرمان امام همچنین در سال ۹۸ بیش از ۱۰ استان را به استان‌های هدف خود در زمینه‌ اشتغال‌زایی اجتماع‌محور افزوده است و‌ هم‌اینک ۲۸ استان، ۱۷۵ شهرستان و 8 هزار روستا تحت پوشش طرح‌های اشتغال‌زایی و حمایت کارآفرینی این ستاد قرار دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063428

وب گردی

وب گردی