سو‌ء‌مدیریت کابینه دولت در مواجهه با بحران کرونا مشهود است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با اشاره به اینکه باید از سوی رئیس جمهور برای مقابله با ویروس کرونا در کابینه دولت تقسیم وظایف صورت بگیرد، گفت: سوء‌مدیریت کابینه اجرایی در روزهای اخیر به خوبی نشان داده شد.

آرمین کافی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مواجهه کابینه اجرایی کشور با ویروس کرونا گفت: دولت قبلا نیز مسئولیت ناپذیری خود را در مواقع بحرانی نشان داده است؛ همچنین رئیس جمهور با شیوع ویروس کرونا باید وارد میدان شود و تصمیمات جدی بگیرد تا وزیر بهداشت درگیر تهیه اقلام بهداشتی نباشد و به مسائل درمان و پزشکی بپردازد.

وی با اشاره به اینکه باید از سوی رئیس جمهور برای مقابله با ویروس کرونا در کابینه دولت تقسیم وظایف صورت بگیرد، گفت: وزیر بهداشت در این روزها جلو آمده و با محدودیت‌هایی در اجرای برخی کارها مواجه است و رفع چنین مشکلی نیاز به ورود روحانی دارد.

کافی در ادامه تصریح کرد: مسئولیت ناپذیری افراد، کشور را دچار چالش کرده و مسئولان را از وظیفه خود دور کرده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با اشاره به اینکه در روند فعالیت‌های دولت مشکل وجود دارد، اظهار کرد: روسای جمهور قبلی در مواقع نیاز خودشان وارد میدان می‌شدند و دولت همیشه پای کار بوده است. این کابینه نیز دسترسی‌های زیادی دارد که بر همان اساس توانایی ورود به عرصه‌های مختلف دارد. دوره های قبل در موارد مختلف خود رئیس جمهور وارد شده و عملیاتی انجام داده است.

وی با اشاره به ضعف مدیریتی دولت در مواجهه با ویروس کووید19، گفت: نیاز است تا رئیس جمهور خود در میدان مبارزه با ویروس کرونا حضوری موثر داشته باشد و ضعف‌های موجود را از بین ببرد.

کافی با تاکید بر اینکه دولت در مواجهه با اتفاقات اخیر کم‌کاری می‌کند، گفت: سوء مدیریت کابینه اجرایی در روزهای اخیر به خوبی نشان داده شد، حتی با پیدا شدن انبارهای احتکار ماسک انتظار می‌رفت تا بهداشت و امنیت روانی مردم تامین شود؛ اما چنین اتفاقی نیفتاد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با اشاره به اوضاع نامطلوب استان‌های شمالی کشور، گفت: رفتن به این مناطق ضربات جدی به سلامت مردم خواهد زد اما انتظار میرفت دولت تا قبل از اینکه سفر‌ها به سمت شمال کشور از سر گرفته شود وارد میدان شده و از چنین وقایعی جلوگیری می‌کرد. دولت اکنون نیز اگر جلوی چنین کارهایی را نگیرد آسیب پذیری مناطق شمالی کشور بیشتر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم ویروس کرونا را جدی نگرفته‌اند، گفت: دولت اگر مردم را قانع کند که به قرنطینه خانگی ادامه دهند، قطعا ویروس کرونا قابل کنترل خواهد بود اما اگر روند جامعه به همین شکل فعلی پیش برود دیگر حتی بیمارستان‌ها نیز گنجایشی برای پذیرش بیماران کرونایی نخواهند داشت.

کافی با اشاره به رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم و پخش اقلام مورد نیاز برای جلوگیری از شیوع ویروس کووید19 بین آن‌ها، گفت: بحران کرونا با رعایت همین موارد قابل رفع است؛ اما بخش کوچکی از دولت پای کار آمده که با چنین شرایطی باید منتظر بود تا ویروس کرونا در سه یا چهار ماه آینده از ایران برود؛ اما با رعایت تدابیر وزارت بهداشت این ویروس تا اوایل اردیبهشت از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063434

وب گردی

وب گردی