عملکرد خوب وزارت‌خانه‌های بهداشت و علوم در برابر کرونا

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: وزارت‌خانه‌های بهداشت و علوم عملکرد خوبی در برابر ویروس کوید19داشتند.

ایاز سپهری راد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیور درباره نحوه عملکرد کابینه دولت در مقابله با ویروس کرونا گفت: وزارت‌خانه‌های بهداشت و علوم عملکرد خوبی در برابر ویروس کووید19داشتند اما نکته اینجا است که برای این امر یعنی کنترل ویروس کرونا باید فرهنگ مردم ایران نیز در نظر گفته شود.

وی در ادامه با اشاره به شیوع و گسترش ویروس کووید19 اظهار کرد: ایرانی‌ها طاقت یکجا نشینی را نداشته و علاقه زیادی به تعامل دارند که همین عوامل منجر به بیشتر پخش شدن ویروس کرونا در بین ملت شده است.

سپهری در سخنان خود با تاکید بر اینکه دولت اگر از شیوع ویروس کرونا خبر داشته باید اطلاع‌رسانی می‌کرده است، گفت: کابینه اجرایی کشور باید پاسخگوی اقدامات خود باشد همچنین نقطه شیوع این ویروس از ابتدا باید قرنطینه می‌شد که باز هم در این مورد شاهد اهمال کاری از سوی دولتمردان بودیم.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به سوء استفاده عده‌ای در دو هفته اخیر برای احتکار اقلام بهداشتی گفت: تلاش‌های خوبی برای آگاه سازی مردم انجام شده است اما بخش مهمی از این فعالیت‌ها مربوط به فرهنگ ملت می‌شود که انجام برخی کارها در این حیطه واقعا سخت است. افرادی هنوز خطر ویروس کرونا را باور ندارند.

وی با تاکید بر همکاری دو وزارتخانه علوم و بهداشت در مقابله با ویروس کرونا گفت: اگر اقداماتی از سوی وزارت علوم دیر صورت می‌گرفت شاید شیوع این بیماری خیلی بیشتر از اکنون بود.

سپهری راد با تاکید بر نظر متخصصان مبنی بر از بین رفتن ویروس کرونا در فصل گرما گفت: فرضیاتی وجود دارد که نشان می‌دهد ویروس کرونا در فصل گرما از بین خواهد رفت اما چنین شرایطی برای همه کشور یکسان نخواهد بود زیرا استان‌های سرد سیری چون اردبیل محیط متفاوتی دارند،مردم با این حال باید رعایت کنند زیرا در مواجهه با ویروس کووید19 بهداشت فردی اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063452

وب گردی

وب گردی