وزیر بهداشت شیلی: ویدال و الکسیس سانچس هم باید قرنطینه شوند

وزیر بهداشت شیلی اعلام کرد برای آن دسته از بازیکنان ملی‌پوش فوتبال این کشور که در اروپا توپ می‌زنند استثنا قائل نخواهند شد و آنها هم در صورت بازگشت به وطن‌شان باید قرنطینه شوند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز و به نقل از نشریه آ اس اسپانیا، خیمی مانیالیچ، وزیر بهداشت کشور شیلی اعلام کرد در مورد قرنطینه آن دسته از مسافرانی که کشورهای درگیر بحران کرونا از جمله ایتالیا و اسپانیا وارد شیلی می‌شوند هیچ استثنایی پذیرفتنی نیست و فوتبالیست‌های ملی‌پوش شیلیایی نیز مشمول این قرنطینه هستند. این در حالی است که تنها دو هفته دیگر تا آغاز رقابت‌های مرحله انتخابی جام جهانی 2022 در آمریکای جنوبی باقی مانده است.

شیوع کرونا باعث به‌هم خوردن تمامی برنامه‌های ورزشی دنیا از جمله فوتبال شده است به طوری که در ایتالیا تمامی رویدادهای ورزشی برای دو هفته لغو و در اسپانیا هم تا دو هفته تمام رویدادهای ورزشی باید بدون تماشاگر برگزار شوند. شیلیایی‌ها نیز برای پیشگیری از دچار شدن به چنین سرنوشتی یکسری معیارهای بهداشتی در نظر گرفته‌اند که این شامل قرنطینه آن دسته از افرادی می‌شود که از کشورهایی مانند ایتالیا و اسپانیا به آمریکای لاتین سفر می‌کنند. به این ترتیب بازیکنانی مانند آرتورو ویدال، هافبک بارسلونا و الکسیس سانچس، بال تیم فوتبال اینتر هم درگیر این مسئله خواهند بود و قرار نیست در مورد آنها استثنایی در نظر گرفته شود.

مانیالیچ، در این خصوص گفت: حرفه و شغل افراد باعث نخواهد شد که ما برای آنها استثنایی در نظر بگیریم، چون هیچ انسانی برابر ابتلا به این ویروس مصون نیست و در واقع قرنطینه‌ای که در امروز در ایتالیا و اسپانیا شاهدش هستیم هم شامل همه افراد می‌شود. البته اینکه اعضای تیم ملی فوتبال می‌خواهند با وسایل تمرینی در منازل خود آمادگی‌شان را حفظ کنند یا اینکه راضی خواهند بود که همگی در کنار هم در محل تمرینات‌‌شان قرنطینه شوند، این دیگر مسئله‌ای است که به ما مربوط نمی شود.

با این شرایط تیم ملی شیلی دغدغه‌های زیادی برای مصاف با کلمبیا در سانتیاگو و بازی خارج از خانه مقابل اروگوئه در آغاز مرحله انتخابی جام جهانی خواهد داشت. علاوه بر ویدال و الکسیس سانچس، شیلی لژیونرهای دیگری از جمله اریک پولگار (فیورنتینا)، فابیان اوریانا (ایبار) و گری مدل (بولونیا) دارد که همه آنها در صورت سفر به شیلی قرنطینه خواهند شد.

کد خبر: 1063464

وب گردی

وب گردی