از ثبت رکورد جدید برای سریعترین تعویض در فوتبال تا خریدهای لورفته  بایرن و یووه در پایان فصل

با بسته خبری فوتبال جهان با ما همراه باشید.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، حجم اخبار پیرامون فوتبال جهان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار سایر ورزش‌ها، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

رسمی؛ پرواز آاس رم به اسپانیا لغو شد

پنجشنبه پیش رو از دور رفت یک هشتم نهایی لیگ اروپا قرار است دیدار سویا و آاس رم در سانچس پیسخوان برگزار شود که البته برگزاری این دیدار در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. ساعتی پیش باشگاه آاس رم رسما اعلام کرد که پرواز این تیم به شهر سویل لغو شده است چرا که از سوی اسپانیایی ها تضمین های لازم را دریافت نکرده است. هرچند شهر سویل از مناطق پرخطر شیوع ویروس کرونا در اسپانیا نیست ولی دولت اسپانیا روز گذشته به مدت 15 روز تمام پروازها از ایتالیا را معلق کرد و تضمین های لازم نیز به رمی ها داده نشد تا این تیم پرواز خود را کنسل کند.

رکورد سریع‌ترین تعویض تاریخ فوتبال زده شد

دن پترسکو، سرمربی کلوژ، در بازی شب گذشته در مقابل "متان مدیاسیا" درحالی‌که تنها 24 ثانیه از آغاز بازی سپری شده بود، "الین فیکا"18 ساله و جوان را با "الکساندرو پون" بازیکن بزگسالش تعویض کرد تا به‌نوعی یکی از سریع‌ترین تعویض‌های تاریخ فوتبال را به نام خودش و تیم کلوژ به ثبت برساند. در قوانین فوتبال رومانی آمده است که حداقل باید دو بازیکن زیر 21 سال رومانیایی در ترکیب اصلی حاضر باشند و به همین خاطر دن پترسکو مدافع راست اسبق باشگاه چلسی این تعویض را انجام داد تا تعداد بازیکنان زیر 21 ساله خود را به عدد 2 برساند و به تین ترتیب شامل حال جریمه شکست 3 بر صفر نشود.

واکنش باشگاه بارسونا به یک شایعه عجیب!

روز گذشته شایعه ای عجیب در مورد بارسلونا منتشر شد. اینکه چند بازیکن این تیم نشانه های ابتلا به کرونا را بروز داده اند و از باشگاه درخواست کرده اند که در دو بازی پیش رو برابر مایورکا و ناپولی حضور نداشته باشند. اما جوزپ ویوس سخنگوی باشگاه بارسلونا امروز در مصاحبه با رادیو مارکا گفت:« هیچ بازیکن بارسلونا نه از تیم اول و نه از تیم دوم، نشانه ای کرونا را بروز نداده اند و همه بازیکنان، دائم تحت کنترل هستند. هیچ بازیکنی درخواست نکرده که به میدان نرود و فکر هم نمی کنم هیچکس چنین برنامه ای داشته باشد.»

یوونتوس به دنبال شکار ستاره انگلیسی در تابستان

حذف تاتنهام از لیگ قهرمانان اروپا و شانس بسیار کم این تیم در لیگ جزیره برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد، باعث شده تا یوونتوس برای جذب هری کین برنامه ریزی کند. به جز هری کین، مائورو ایکاردی، گابریل ژسوس و تیمو ورنر گزینه‌های دیگر یوونتوس هستند که در صورت عدم موفقیت در جذب کین مورد توجه قرار می‌گیرند.

بازگشت ستاره محبوب بایرن مونیخ در پایان فصل

تونی کروس که همچنان سه سال دیگر با باشگاه رئال مادرید قرارداد دارد، ممکن است در پایان فصل جاری به فوتبال باشگاهی آلمان و تیم سابق خود، بایرن مونیخ بازگردد. سایت اسپانیایی «دیاریو مادریدیستا» مدعی شد، مدیران باشگاه بایرن مونیخ نسبت به بازگرداندن کروس ۳۰ ساله به آلیانتس آرِنا در تابستان پیش رو علاقه‌مند هستند و از آنجایی که این هافبک آلمانی در چند ماه اخیر جایگاه خود در ترکیب اصلی تیم تحت هدایت زین‌الدین زیدان را از دست داده، احتمال جدایی‌اش در پایان فصل وجود دارد و بازگشت به بایرن مونیخ می‌تواند گزینه جذابی برای او باشد.

لیگ روسیه هم در آستانه تعطیلی قرار گرفت

سایت رسمی شهرداری مسکو اعلام کرد از امروز تمامی رقابت‌های ورزشی با حضور بیش از پنج هزار تماشاگر به مدت یک ماه قابلیت برگزاری نخواهند داشت. این تصمیم به خاطر شیوع جهانی ویروس کرونا اتخاذ شده است. فدراسیون فوتبال روسیه نیز در واکنش به دستور جدید شهرداری مسکو و احتمال لغو دیدارهای لیگ‌های این کشور اعلام کرد:«قرار است فردا یک نشست اضطراری را برگزار کنیم و ما باید طبق دستورهای شهرداری مسکو پیش برویم».

یورو ۲۰۲۰ به تعویق نمی‌افتد

با وجود پیچیده شدن شرایط در برخی از لیگ‌های داخلی فوتبال اروپا، یوفا فعلاً برنامه‌ای برای به تعویق انداختن جام ملت‌های اروپا ندارد. مسئله نگران کننده این است که برگزاری بازی افتتاحیه این رقابت‌ها در شهر رم پایتخت ایتالیاست کشوری که بیشترین آمار ابتلا به کرونا در دنیا پس از چین را دارد.

تست کرونای تمام بازیکنان المپیاکوس منفی شد

باشگاه المپیاکوس یونان اعلام کرد که بعد مثبت شدن تست کرونای مالک این باشگاه از تمام بازیکنان تست کرونا گرفت. بعد از انجام تست‌ها مشخص شد که هیچ کدام از بازیکنان المپیاکوس مبتلا به کرونا نشدند. المپیاکوس فردا (پنجشنبه) قرار است در لیگ اروپا به مصاف ولورهمپتون برود.

پیرلو به یوونتوس برمی‌گردد

روزنامه ایتالیایی «استامپا» چاپ تورین گزارش داد آندره‌آ پیرلو به یوونتوس بازخواهد گشت و از فصل آینده هدایت تیم زیر ۲۳ سال این باشگاه را برعهده می‌گیرد. براساس ادعای «استامپا»، در حالی که باشگاه یوونتوس هنوز اعلام رسمی در این زمینه نداشته است، اما توافق بین مدیران این باشگاه و پیرلوی ۴۰ ساله صورت گرفته و هافبک پیشین آتزوری از فصل آینده کارش را با تیم زیر ۲۳ سال این باشگاه که در سری C ایتالیا حضور دارد، آغاز خواهد کرد.

پشت پرده دلخوری AFC از میزبان جام ملت‌های آسیا

زمانی که ویروس کرونا در کشور چین شیوع یافت و زمزمه های انتشار آن به کشورهای دیگر از جمله ایران آغاز شد، کشور ترکمنستان از کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست می‌کند کشور چین را به خاطر احتمال آلوده بودن بازیکنان و اعضای تیمش از جام ملت ها کنار بگذارد. نگرانی ترکمنستانی ها درباره ایران و یکی دو تیم از شرق آسیا از جمله کره جنوبی هم صدق می کرد و به این دلیل که امکان داشت جام ملت ها جریانی از ویروس کرونا را در این کشور به همراه داشته باشد، خواهان حذف تیم هایی بودند که کشورهایشان مشکوک به ویروس کرونا بود. البته این درخواست با پاسخ منفی و قاطع کنفدراسیون آسیا مواجه شد و در ادامه دلخوری AFC از ترکمنستان را هم در پی داشت. گفته می شود یکی از دلایلی که کنفدراسیون آسیا چندان راغب به میزبانی ترکمنستان نیست، همین موضوع می باشد.

کد خبر: 1063466

وب گردی

وب گردی