حمایت تمام عیار دانشگاه آزاد از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مقابله با کرونا

مدیرکل تجاری سازی و پارک‌های علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد: دانشگاه آزاد و شخص ریاست عالی، آماده هر گونه حمایت مادی و معنوی از طرح‌های مبارزه با شیوع و مدیریت بحران ویروس کرونا است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کارگروه تخصصی کرونا با تأکید و پیگیری ویژه دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با مسئولیت سیدمحمد جواد صدری مهر به‌منظور بررسی طرح‌های ارائه شده از سوی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از طریق ویدئو کنفرانس تشکیل شد.

اعضای این کارگروه متشکل از سید محمد جواد صدری مهر مدیرکل تجاری سازی و پارک‌های علم و فناوری، منصور بیات عضو هیئت علمی گروه پاتوبیولوژی واحد علوم و تحقیقات، فرشاد هاشمیان عضو هئیت علمی گروه داروسازی بالینی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، مهدی رجبی عضو هیئت علمی گروه داروسازی بالینی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، هدی جهاندار عضو هیئت علمی گروه بیوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، مسعود پارسانیا عضو هیئت علمی گروه بیوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، رامین اصغریان عضو هیئت علمی گروه داروسازی صنعتى دانشگاه علوم پزشکی آ زاد اسلامی تهران، حمید مهدی مدیر فناوری پارک علم و فناوری و آزاده کاظمی مدیر امور شرکت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی است.

در ابتدای جلسه سیدمحمد جواد صدری مهر مدیرکل تجاری سازی و پارک‌های علم و فناوری با اشاره به لزوم ورود فناوران به عرصه‌های فناوری بهداشت و درمان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی و شخص ریاست عالی، آماده هر گونه حمایت مادی و معنوی از طرح‌هایی است که از ارزش واقعی برخوردارند.

وی افزود: این جلسات تخصصی به منظور کمک به شناسایی طرح‌های موثر در حوزه پزشکی تشکیل می‌شود که در گام بعدی دانشگاه با سرمایه گذاری در طرح‌های منتخب به نتایج مطلوب و مورد نظر خواهد رسید.

در ادامه این جلسه سه طرح ارسالی از واحد اصفهان مورد بررسی قرار گرفت، دو طرح از مرکز رشد واحد اصفهان(خوراسگان) با عناوین «بررسی طرح نمونه سازی برای تولید محصول IRT (ترموگرافی فروسرخ پزشکی)» و «بررسی طرح نمونه سازی برای تولید تکنولوژی کلید غیرلمسی از راه دور» بازبینی شد که هر دو طرح از شرکت فنی مهندسی لیزر آسا صنعت پارسیان با مدیریت شریفه شاهی فعالیت می‌کند.

همچنین یک طرح از پژوهشگاه مرکزی واحد اصفهان با عنوان «بررسی طرح ساخت کیت تشخیصی عفونت ویروس کرونا 2019 ( 2019- Ncov – 2019) به روش Real Time RT - PCR )» از شرکت زیست فناوری حکیم تحت نظر مجید حامدیان اصفهانی نیز مورد طرح و بررسی قرار گفت.

در ادامه پس از طرح بررسی‌های اولیه و تخصصی در خصوص طرح‌های ارسالی، طرح‌ها متناسب با تخصص مورد نیاز بین اعضای کارگروه برای ارتباط و بررسی فنی و مصاحبه با فناوران تقسیم شد.باتوجه به روندی که در پارک علم و فناوری در نظر گرفته شده، این طرح‌ها پس از بررسی‌های فنی و تخصصی و چنانچه قابلیت پیاده‌سازی متناسب با استانداردهای موجود را داشته باشند، اقدام به کمک در جهت دریافت مجوزهای لازم از طریق مراجع ذی‌صلاح خواهد نمود و در نهایت بر روی طرح‌های منتخب، به‌منظور تجاری‌سازی، سرمایه گذاری صورت می‌گیرد.

گفتنی است با توجه به شرایط بحران ویروس کرونا و برای جلوگیری از شیوع این ویروس، تمامی جلسات پارک علم و فناوری بصورت آنلاین برگزار خواهد شد. زیرساخت‌های فنی و پشتیبانی جلسات، به‌همت شرکت «آداک فناوری وستا» مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه( از شرکت‌های فعال پارک در حوزه آموزش آنلاین) تامین می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063478

وب گردی

وب گردی