ارائه تسهیلات بیمه‌‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری سازمان تامین اجتماعی

رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست‌جمهوری گفت: کارگروه مشترکی باسازمان تامین اجتماعی داریم و بخشنامه‌ای ابلاغ شده که شرکت‌های دانش‌بنیان برای دریافت مفاصاحساب پایان قرارداد از سازمان تامین اجتماعی نیاز به پرداخت مبلغی ندارند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سید محمدصاحبکار خراسانی رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست‌جمهوری درباره تسهیلات بیمه‌ای که برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده، گفت: یک کارگروه مشترکی با مجموعه سازمان تامین اجتماعی داریم و شرکت‌هایی که مساله داشته باشند در تعامل با شعب مختلف تامین اجتماعی در کارگروه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

ابلاغ بخشنامه ۱۴.۱۲ توسط سازمان تامین اجتماعی

وی افزود: یک بخشنامه خوبی به نام ۱۴.۱۲ را سازمان تامین اجتماعی ابلاغ کرده و ما پیگیر اجرای آن هستیم که در این بخشنامه گفته شده شرکت‌های دانش‌بنیان برای دریافت مفاصاحساب پایان قرارداد از سازمان تامین اجتماعی نیاز به پرداخت مبلغی ندارند و می‌توانند بدون پرداخت هیچگونه وجهی به عنوان حقوق قراردادی مفاصاحساب خود را دریافت کنند.

رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست‌جمهوری ادامه داد: سایر شرکت‌های مرسوم معمولاً یک ضریب ۱۶.۶۷ درصد را باید به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند تا بتوانند قرارداد مفاصاحساب را دریافت کنند ولی در حال حاضر برای شرکت‌های دانش‌بنیان این مساله اتفاق افتاد و دیگر نیازی به پرداخت وجه نیست.

ارائه مشاوره رایگان به شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق مشاورین خبره

صاحبکار افزود: براساس تفاهم نامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با چند شرکت بیمه‌ای، شرکت‌های دانش بنیان حائز شرایط می‌توانند برابر قوانین و آیین‌نامه‌ها از برخی تسهیلات در زمینه اخذ بیمه‌نامه‌های مختلف بهره‌مند شوند. بیمه‌های مسئولیت، بیمه اشخاص ثالث، بیمه‌های مهندسی و بیمه‌های آتش‌سوزی و سرقت از جمله بیمه‌نامه‌هایی است که شامل این خدمت می‌شود.

وی گفت: فرایند ارائه مشاوره رایگان به شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق مشاورین خبره داریم و این شرکت‌ها می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند و از جلسات مشاوره در حوزه تامین اجتماعی و مسائل و نکاتی که در این زمینه‌ها مطرح است استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063488

وب گردی

وب گردی