نگاهی بر بزرگترین حاشیه این روزهای پرسپولیس| انصاری‌فرد چرا آمد؟ چرا رفت؟

محمدحسن انصاری فرد که به عنوان جایگزین ایرج عرب ، مدیریت باشگاه پرسپولیس را در اختیار گرفت در نهایت از این سمت کناره گیری کرد.

هادی شاه مرادی - ایسکانیوز/ در روزهای تعطیلی لیگ برتر، مشکلات خودساخته باشگاه پرسپولیس در صدر اخبار فوتبال کشورمان قرار گرفته است. مشکلاتی که بالاتفاق به مسائل مالی مربوط می‌شوند و به همراه احکام سنگین ناشی از بدهی‌ این باشگاه به بازیکنان و مربیان پیشین از مدیران گذشته به جا مانده است. اما آنچه بیشتر از مشکلات مالی پرسپولیس توجه همه را به خود جلب کرده، استعفای محمدحسن انصاری فرد از مدیرعاملی این باشگاه است. اتفاقی که حواشی و جنجال زیادی را در پی داشته است.

برای بررسی این حواشی لازم است کمی زمان را به عقب برگردانیم. روزهای منتهی به شروع لیگ نوزدهم بود که خبر قطع همکاری پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ رسانه ای شد. خبری که هجمه شدید هواداران و پیشکسوتان این باشگاه علیه ایرج عرب مدیریت وقت قرمزها را به همراه داشت و در نتیجه به عزل ایرج عرب و انتصاب محمدحسن انصاری‌فرد منجر گردید. آن زمان انصاری‌فرد که یک مدیر فوتبالی برای پرسپولیس محسوب می‌شد، برای رفع مشکلات مالی این تیم و از آن مهمتر جلب رضایت برانکو و حل اختلافات مالی این مربی موفق قول مساعد داد. اما با گذشت حدود 7 ماه از دوران مدیریت انصاری‌فرد، هیچکدام این موارد عملی نشد.

پر بیراه نیست اگر بگوییم انتخاب انصاری‌فرد فقط با هدف فروکش کردن خشم هواداران پرسپولیس در آن برهه صورت گرفت. چرا که او در بدو فعالیت هیچوقت برنامه ای ارائه نکرد و صرفا از رفع مشکلات مالی سرخ‌ها سخن گفت اما شرایط به گونه‌ای دیگر رقم خورد.

به انصاری فرد این انتقاد جدی وارد است که چرا در شرایطی که قرارداد برانکو با پرسپولیس ۹۰۰ یورو بود، ناگهان به به بیش از یک میلیون یورو افزایش پیدا کرد و هیچوقت در این خصوص توضیحی داده نشد! ضمن اینکه مدیرعامل مستعفی پرسپولیس هرگز توضیح نداد که در جلسه نمایندگانش با برانکو چه گفتگوهایی بین طرفین انجام شده که مربی موفق چند دهه اخیر پرسپولیس حاضر نشده حتی یک دلار به تیم سابقش تخفیف بدهد؟ بدون شک اگر هواداران پرسپولیس فقط نسبت به پاسخ این دو سوال قانع می‌شدند قطعا پشت مدیرعامل تیمشان درمی‌آمدند اما هر آنچه رقم خورده از تکرار بی‌تدبیری‌ها و عدم انجام راهکار مناسب برای حل مشکلات باشگاه پرسپولیس در مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد حکایت دارد.

در خصوص آمدن و رفتن محمدحسن انصاری‌فرد یک نکته دیگر نیز حائز اهمیت است و آن این است که او انتخاب هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس نبوده و با دستور وزیر در این جایگاه قرار گرفت. هیأت مدیره قرمزها وقتی با گذشت چندین ماه با عدم تحقق وعده های آقای مدیرعامل که در عدم یافتن اسپانسر مناسب و عدم پرداخت معوقات و رفع مشکلات پرونده های سنگین این تیم در فیفا مواجه شد، استعفای او را پذیرفت.

با مرور آنچه این روزها در مدیریت پرسپولیس اتفاق افتاده این نتیجه حاصل می‌شود که صرف فوتبالی بودن آقای مدیر برای یک باشگاه پرطرفدار کافی نیست. ضمن اینکه برای حل مشکلات مالی یک باشگاه دولتی نباید صرفا دست به جیب وزارت ورزش بود. استفاده از فرصت‌ها جهت رفع مشکلات هنری است که مدیر یک تیم فوتبال پرطرفدار باید داشته باشد. از این رو تمام مشکلات پیدا و پنهان فوتبال ایران را در این جمله می‌توان خلاصه نمود که؛ "بدون شک انتخاب اصلح پازل گمشده این روزهای مدیریت فوتبال باشگاهی ایران است."

کد خبر: 1063524

وب گردی

وب گردی