دولت آذربایجان با خشونت نمی‌تواند مانع ترویج اسلام در این کشور شود

دبیر بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: دولت آذربایجان نمی‌تواند پایگاه مستحکم و گسترده اسلام گرایان در جمهوری آذربایجان را نادیده بگیرد وبا دستگیری رهبران مذهبی مانع ترویج اسلام در این کشور شود.

میلاد عبدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به بازداشت حاج الهام علی اف سرپرست حزب اسلامی کشور آذربایجان و پنج عضو جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان در روزهای گذشته اظهار کرد: این بازداشت‌ها بار دیگر موجبات نگرانی شدید مردم مسلمان وشیعیان این کشور و امت اسلامی در دنیا را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: حزب اسلام آذربایجان AİP بلافاصله بعد از استقلال جمهوری آذربایجان در سال ۱۹۹۱ میلادی توسط روحانی مبارز و مجاهد شیعه حاج علی اکرام علی اف تاسیس شد.

دولت آذربایجان تفکرات اسلام ستیزانه دارد

دبیر بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه حزب حاکم آذربایجان تفکرات ضد اسلامی دارد، گفت: حزب حاکم آذربایجان ( YAP) به دلیل سیاست‌های ضد دینی، با دستگیری حاج علی اکرام و دیگر شخصیت‌های مذهبی-اسلامی، تلاش کرد که موج اسلام گرایی در این کشور را کنترل و یا سرکوب کند.

وی ادامه داد: حاج علی اکرام بعد از تحمل شکنجه‌های سخت در زندان‌های مخوف دولت آذربایجان کشته شد. بعد از وی، حاج محسن صمداف رهبری حزب اسلام را برعهده گرفت که ایشان نیز در دی ۱۳۸۹ شمسی دستگیر و تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار گرفت.

به گفته عبدی، در روزهای اخیر حاج محسن صمداف به زندان مخوف و شکنجه گاه قوبستان، منتقل شد که این انتقال اعتراضات نهادهای مدنی و حقوق بشری آذربایجان و کشورهای اسلامی منطقه را برانگیخت. در حال حاضر نیز حاج الهام علی اف به همراه چند تن در بازداشت به سر می‌برند.

دبیر بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه بی‌تردید ریشه‌های این برخورد غیرمنطقی حاکمیت آذربایجان با حاج محسن صمداف روحانی سرشناس و جریانات اسلامی را در دو عامل اساسی می‌توان جستجو کرد، گفت: بررسی وقایع و حوادث اخیر جهان اسلام و جبهه مقاومت اسلامی نشان می‌دهد سرپرست حزب اسلام آذربایجان در ماه‌های اخیر موضع گیری‌هایی را علیه طرح آمریکایی به اصطلاح «معامله قرن» داشته است.

وی ادامه داد: رهبر حزب اسلامی آذربایجان با محکوم کردن طرح معامله قرن خائنانه آمریکا که فقط در راستای تامین منافع رژیم صهیونیستی و آمریکا تدوین شده، به دفاع از حقوق مشروع مسلمانان فلسطینی پرداخته و این طرح را به درستی رد و محکوم کرده است.

عبدی عنوان کرد: در این میان اقدام تروریستی -آمریکای جنایتکار در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای جبهه مقاومت اسلامی و ابراز ارادت حاج الهام علی اف سرپرست حزب اسلام آذربایجان به این شهید والامقام و محکومیت این اقدام بزدلانه آمریکا توسط وی، از جمله دلایل دیگری بود که این شخصیت برجسته اسلامی جمهوری آذربایجان را در کانون توجه دشمنان اسلام و جبهه مقاومت اسلامی قرار داد.

دولت نمی‌تواند منکر پایگاه مستحکم اسلام در آذربایجان شود

این فعال دانشجویی بیان کرد: دولت آذربایجان نمی‌تواند پایگاه مستحکم و گسترده اسلام گرایان در جمهوری آذربایجان را نادیده بگیرد و بدون دلیل و منطق و با اتهامات واهی به دستگیری شهروندان خود و رهبران مذهبی اقدام کند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: دولت آذربایجان با در نظر گرفتن مصالح و منافع ملی کشور و دوراندیشی لازم به حقوق ملت و شهروندان مسلمان خود احترام بگذارد و هوشیاری کامل خود را به خرج دهد تا در پازل دشمنان اسلام و در راس آن آمریکا و رژیم اسرائیل بازی نکند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1063526

وب گردی

وب گردی