بی‌توجهی دولت هند به نارضایتی‌های عمومی باعث آزار مسلمانان  شده است

پردیس فاطمه الزهرا دانشگاه فرهنگیان در بیانیه‌ای اعلام کرد: بی‌توجهی به نارضایتی‌ها، عدم مدیریت و کنترل به نظر تعمدی دولت هند باعث ایجاد خسارات و آسیب‌های متعدد به مسلمانان از سوی افراطیان هندو شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشجویان پردیس فاطمه الزهرا دانشگاه فرهنگیان در محکومیت ظلم و کشتار مسلمانان هند توسط دولت و هندوهای افراطی این کشور بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: متاسفانه تحولات در موضع گیری‌های سیاسی و رفتار درون گفتمانی دو دوره اخیر دولت هند که منتخب از حزب ناسیونال هندو موسوم به «بی جی پی» است، در مدت اخیر شرایط مساعدی را فراهم کرده است که التهابات کنونی منجر به خشونت علیه مسلمانان هند شود. تصمیماتی همچون لغو خودمختاری کشمیر، اختصاص مسجد تاریخی بابری مسلمانان به هندوها برای ساخت معبد، و اصلاح قانون شهروندی که به مهاجران به شرط مسلمان نبودن تابعیت اهدا می‌کند. همه و همه شرایط تبعیض آمیز و نا امن روانی‌ای را ایجاد کرد که منجر به تحصن‌های صلح آمیز مسلمانان به مدت طولانی شد. بی‌توجهی به این نارضایتی‌ها و عدم مدیریت و کنترل به نظر تعمدی باعث ایجاد خسارات و آسیب‌های متعدد به مسلمانان از سوی افراطیان هندو شد.

در بیانیه پردیس فاطمه الزهرا دانشگاه فرهنگیان بیان شده است: قسمت دردناک‌تر ماجرا اقدامات خشونت آمیز پلیس و دولت هند علیه مسلمانان معترض و بی‌دفاعی شد که با وجود از میان رفتن منازل، اموال، مساجد و محلاتشان اعتراضات خود را به شکل صلح آمیز به پیش می‌بردند. این رفتار تاسف آور در کنار سایر اقدامات و مواضع نخست وزیر هند «نارندرا مودی» از جمله همکاری‌های گسترده با دولت و رئیس جمهور تروریست آمریکا دونالد ترامپ و نیز روابطی در سطح معاشقه با رژیم اشغالگر قدس و محدود کردن قدم به قدم مسلمانان هند گرد از راه رسیدن روزهای مخاطره آمیزی در آینده این کشور و به ویژه مسلمانان آن است.

دانشجو معلمان در این بیانیه خاطر نشان کردند: مسلمانان به عنوان یکی از صاحبان مادی و معنوی شبه قاره هند حقوق و جایگاهی غیر قابل کتمان دارند که دشمنان خونی جهان اسلام با بازیچه دست کردن دولت مردان کم حافظه و کم خرد این سرزمین که مانند همه سیاستمداران و دولت‌ با تفکرات افراطی با اعتماد و همکاری به شیاطین جهانی تیشه به ریشه ملت و کشور خود می‌زنند، علاقه به تضییع آن حقوق و تضعیف این جایگاه دارند. غافل از اینکه ایستادگی شگفت انگیز اسلامی بار دیگر اشک ندامت و ترس بر گونه‌های آنان و جیره خوارانشان جاری خواهد کرد و این مظلومیت حماسی در جای جای این پیکر تنومند سرزمین‌های اسلامی تا ازاله آخرین نفرات و تابوت‌های آمریکایی و آمریکاپرستی ادامه خواهد یافت.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: ما بسیجیان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا(س) ضمن محکوم کردن این رفتارهای خشن و تبعیض آمیز علیه مسلمانان شبه قاره هند و نیز محکومیت هر گونه سهل انگاری دولت مردانمان در موضع گیری علیه این وضعیت برای شهدای حوادث مذکور علو درجات و برای بازماندگان و مظلومان این تنگ نظری صبر، اجر و استقامت طلبیده و حمایت خود را از مستضعفان و پرچمداران مقاوت اسلامی در جای جای جهان اعلام می‌داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063541

وب گردی

وب گردی