تبادل دانشجو با عراق در دستور کار واحد ایلام قرار دارد/ افزایش ۲۱ درصدی دانشجویان نسبت به سال گذشته

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام از تبادل دانشجو با کشور عراق و همچنین توسعه مدارس سما و مهارتی در سال ۹۹ خبر داد.

محمد میرزایی حیدری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه های سال ۹۹ دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: خروج استان از زیاندهی، مدیریت اقتصادی و عادلانه هیت علمی یکی از مهمترین برنامه های واحد ایلام در سال ۹۹ است. همچنین
تبادلات دانشجو با عراق و توسعه مدارس سما و مهارتی در استان را نیز در دستور کار داریم.
به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام انتقال هیت علمی مازاد و غیربومی به استان‌های دیگر یکی دیگر از برنامه های این واحد دانشگاهی است.
او ادامه داد: همچنین به دنبال این هستیم تا برنامه هایی را برای درآمدزایی توسط اساتید و کارکنان با راهکارهای تشویقی و تنبیهی اجرا کنیم. برنامه هایی را نیز برای رشد و ارتقاء معنویت و اخلاق در بین کارکنان و اساتید استان در دست اجرا داریم.

رئیس دانشگاه آزاد استان ایلام با بیان این که اجرای طرح هیئت علمی الف و ب و پیگیری رکود اساتید نیز در دست اجرا است گفت: افتتاح پروژه های درآمد زایی و اقتصادی و دانش بنیان و سرای نوآوری نیز در دستور کار قرار گرفته است.

میرزایی حیدری در بخش دیگری از سخنان خود درباره درباره اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در سال 98 نیز صحبت به میان آورد و توضیح داد: امسال پروژه های کارخانه آب معدنی واحد ایوان و زائر سرای مهران با سرمایه گذاری استان تهران و برنامه بکارگیری نیروهای مازاد در این پروژه ها استارت زده شد. همچنین طرح های برون دانشگاهی، آموزشهای های کوتاه مدت، مرکز رشد و دانش بنیان را نیز اجرا کردیم.
او با بیان این که راه اندازی سرای نوآوری در دانشگاه با کمک بلاعوض ۵ میلیارد ریال از طرف معاونت علمی ریاست جمهوری با حضور دکتر ستاری در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام از مهمترین اقدامات امسال بود اضافه کرد: همچنین از نیروهای جوان متعهد و متخصص انقلابی نخبه دانشگاه آزاد اسلامی استان در مدیریت های استان در راستای اجرایی شدن گام دوم انقلاب نیز به کارگیری شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام اظهار کرد: پیگیری و رایزنی جهت تملک زمین های تحقیقاتی کشاورزی در مهران از سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در دهلران و کمیته امداد در آبدانان یکی دیگر از اقداماتمان در سال ۹۸ بود.
به گفته او امسال بیش از 15رشته در مقاطع کارشناسی (8 رشته) و کارشناسی ارشد (7 رشته) تصویب شد.
میرزایی حیدری گفت: تصویب رشته های حوزه پزشکی و پیرا پزشکی (پرستاری و اتاق عمل) برای اولین بار در استان با حمایت نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و نمایندگان مجلس نیز امسال انجام شد.

او با بیان این که جذب دانشجو در استان نسبت به سال قبل ( بیش از ۲۱ درصد افزایش پیدا کرد تصریح کرد: همچنین برای اولین بار دانشجوی عراقی در مهر ماه 98 در این استان جذب شد.

میرزایی حیدری تاکید کرد: مدیریت و صیانت از اموال و امکانات دانشگاه (مثل ممنوعیت استفاده روسا و مدیران استان از وسایل نقلیه دانشگاه در خارج از وقت اداری نیز امسال در دستور کار قرار گرفت و دفاتر ارتباط با صنعت دانشگاه در ادارات و متقابلا در دانشگاه جهت پروژه ها و همکاری های مشترک (مثل پالایشگاه گاز و غیره) نیز افتتاح شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در پایان گفت: اجرا و ارتقاء کیفیت برنامه های آموزشی، فرهنگی، پرورشی و هنری در مدارس سما در ارتقای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063545

وب گردی

وب گردی