مراکز رشد دانشگاه آزاد بر اساس فعالیت دانش بنیان سطح‌بندی می‌شوند

مدیرکل امور کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بخشنامه ارزیابی و سطح‌بندی مراکز رشد و فناوری دانشگاه اخیراً ابلاغ شده که این مراکز را به سه دسته تقسیم می‌کند.

قباد بهزادی پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ارزیابی مراکز رشد دانشگاه آزاد اظهار کرد: بخشنامه ارزیابی و سطح‌بندی مراکز رشد و فناوری دانشگاه به تازگی ابلاغ شده که این مراکز را به سه دسته تقسیم می‌کند. مراکز رشد سطح یک، بهترین مراکز دانشگاه شناخته می‌شوند.

وی افزود: مراکز رشد سطح یک دانشگاه آزاد باید حداقل 30 شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور را مستقر کنند و از پویایی لازم برخوردار باشند. مراکزی که پذیرای حداقل 15 شرکت و واحد فناور هستند جزء مراکز رشد سطح دو شناخته می‌شوند. بعضی از مراکز نیز کار خود را به تازگی آغاز کرده‌اند و با چندین هسته فناور ادامه می‌دهند که آنها هم در سطح سوم مراکز طبقه‌بندی می‌شوند.

مدیرکل امور کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: واحدهای دانشگاهی که درخواست اخذ مجوز سرای نوآوری ارسال می‌کنند، در وهله نخست مراکز رشد و اِلمان های فناوری آنها بررسی و سطح‌بندی می‌شود. کارکرد بهینه و مطلوب مراکز ر‌شد، عملکرد سراهای نوآوری را تضمین خواهد کرد.

بهزادی پور درباره آسیب‌شناسی و شناسایی ریشه چالش‌های مراکز رشد دانشگاه آزاد عنوان کرد: از نخستین روزهای تشکیل معاونت فناوری و نوآوری، یکی از راهبردهایی که با جدیت پیگیر شد، چالش‌های مراکز رشد و چابک سازی آنها بوده است. عملکرد دوره‌ای مراکز رشد از همان ابتدا رصد شده و نکات لازم برای ارتقای سطح فعالیت‌ها در این دوران ذکر شده است.

وی ادامه داد: سابقاً دانشگاه از لحاظ فناوری به 6 منطقه تقسیم می‌شد که اکنون این مناطق به‌صورت 10 گانه به کار خود ادامه می‌دهد، دلیل افزایش مناطق، تقویت هماهنگی مراکز رشد و برگزاری جلسات ماهانه است. اکنون راه‌های ارتباطی مراکز رشد با سازمان مرکزی به سه روش(مکتوب از طریق رؤسای منطق، فضای مجازی و ایمیل) ارتقا داده شده تا مدیران مراکز بدون تعلل و فوت وقت امور را پیش ببرند.

مدیرکل امور کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: تقویت راه‌های ارتباطی مدیران مراکز رشد و سازمان مرکزی ضمن توانمندسازی مدیران، تاثیر به‌سزایی در اشرافیت کامل سازمان به ظرفیت‌ها و نقاط خلاء واحدهای دانشگاهی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063559

وب گردی

وب گردی