ترکیب گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن ساخته شد

برای تقویت سیستم ایمنی بدن جهت مقابله با التهابات و عوامل ایجاد‌کننده سرماخوردگی داروی گیاهی ساخته شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهرداد عطایی دانشیار گروه گیاهان دارویی دانشکده کشاورزی و مسئول هسته فناور اکسترا دارو دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با اعلام این خبر گفت: برای تقویت سیستم ایمنی بدن جهت مقابله با التهابات و عوامل ایجاد کننده سرماخوردگی یک ترکیب گیاهی به صورت دمنوش در واحد تولید و فرآوری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تولید شد.

عطایی افزود: برای تقویت سیستم ایمنی بدن جهت مقابله با سرماخوردگی موثر است. یک ترکیب گیاهی را در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تولید کردیم که توانست سیستم ایمنی را تقویت کند. این ترکیب دمنوش دارای مجوز از سازمان غذا و دارو و انجمن علمی گیاهان دارویی ایرانی است.

او در مورد ترکیبات این گیاه گفت: این دمنوش که عمده ترکیبات آن شامل سرخارگل و آویشن است، بسیار موثر در جلوگیری از سرماخوردگی و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

مهرداد عطایی کچویی در ادامه اظهار کرد: بر اساس این کار توانستیم گیاهان دارویی را برای اولین بار در کشور به صورت ارگانیک واقعی؛ یعنی تولید محصولات سالم که عاری از سموم و بقایای فلزات سنگین است، تولید کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات و فراوری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد افزود: این کارگاه یکی از مراکز فناور است و زیر نظر مرکز رشد واحد های دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تحت عنوان واحد فناور کچوان فعالیت می کند.

عطایی گفت: در مزرعه آموزشی، تحقیقاتی دانشگاه، 8 گیاه دارویی را به صورت پایلوت در حدود 4 هکتار از زمین های دانشگاه تولید خواهیم کرد که نشاهای آن تا اردیبهشت سال آینده آماده کاشت در مزرعه فوق خواهند شد.

دانشیار گروه گیاهان دارویی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تعداد محصولات این کارگاه، حدود 82 محصول است که توانستیم مجوز ساخت کارگاهی یا به عبارتی سیب سلامت را برای 19 محصول با پروانه های مختلف بگیریم.

مهرداد عطایی در راستای تولید محصولات مختلف بیان کرد: دمنوش هایی جهت کبد چرب و کاهش چربی خون، مناسب برای لاغری، کنترل فشار خون، سرماخوردگی و آرام بخش ها تولید کردیم.

او در خصوص نحوه مصرف دمنوش سرخال گل و آویشن گفت: برای استفاده از این محصول کافی است یک قاشق غذاخوری از آن را در یک قوری بریزیم و بگذاریم نیم ساعت دم بکشد و در طول روز دو وعده از این دمنوش را استفاده کنیم. با این روش استفاده، می توانیم سیستم ایمنی بدن خود را در برابر سرماخوردگی تقویت کنیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1063562

وب گردی

وب گردی