دوره‌های انیمیشن سازی به صورت آنلاین برگزار می شود/ ارائه مقالات کاربردی برای دانشجویان و هنرجویان

مدیر مدرسه عالی مهارتی صنایع خلاق دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری دوره های مهارتی انیمیشن سازی به صورت آنلاین و مجازی خبر داد.

حسن ودود در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برگزاری دوره ها به صورت آنلاین در مدرسه مهارتی صنایع خلاق گفت: چند رشته و دوره هنری را برای سال ۹۹ در نظر گرفته شده است؛ البته با توجه به شرایط به وجود آمده تلاشمان بر این است تا کلاس ها به صورت آنلاین برگزار شود اما‌برخی از رشته ها مثل طراحی و گرافیک حتما باید به صورت حضوری برگزار شود.‌

او با بیان این که برخی از رشته ها مثل انیمیشن سازی به صورت مجازی برگزار خواهد شد گفت: برای این نوع از رشته ها امکان برگزاری آن ها به صورت مجازی وجود دارد. بنابراین تلاش خواهیم کرد تا دوره بهار را به صورت مجازی و آنلاین برگزار کنیم.

مدیر مدرسه عالی مهارتی صنایع خلاق دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: برای تابستان نیز ۸ دوره مهارتی در نظر گرفته شده است که شامل برخی دوره های تخصصی انیمیشن سازی، فیلم سازی، تولید محتوا و طراحی و گرافیک خواهد بود.

ودود اظهار کرد: تاکنون ۶ دوره به صورت مجازی برگزار شده است؛ متاسفانه در کشور زیرساخت‌های لازم برای برگزاری دوره های آنلاین ایجاد نشده است اما با تمام این اوصاف سعی کردیم تا با استفاده از سرورهای قوی و نرم افزارهای مناسب بتوانیم دوره ها را به صورت آنلاین و برخط برگزار کنیم تا بچه ها با حداقل زیر ساخت‌های ممکن از این دوره ها بهره مند شود.

او اضافه کرد: همچنین در حال برگزاری دوره هایی هستیم که استاد در خارج از کشور حضور دارد و با دانشجویان و هنرجویانی که در ایران هستند به صورت آنلاین ارتباط برقرار کرده و دوره ها را با نرم افزاری که به آن ها معرفی کردیم برگزار می کنند.

او با بیان این که متاسفانه مقداری سرعت اینترنت و پهنای باند کم است توضیح داد: در دوره های آنلاین باید هم از نظر سرعت و هم پهنای باند شرایط ایده آل باشد تا مشکلی از نظر پردازش ایجاد نشود. البته از نظر سیستم و نرم افزارهای لازم هیچ مشکلی نداریم و تمام امکانات لازم موجود است.

مدیر مدرسه عالی مهارتی صنایع خلاق دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: برخی از دوره ها در رشته های هنری حتما باید به صورت حضوری برگزار شود، بنابراین این رشته ها از زمان شیوع ویروس کرونا برگزار نشده است و تلاش داریم تا به محض بازگشت شرایط به حالت عادی هر چه سریعتر این کلاس ها برگزار و جبران شود.

ودود در ادامه تصریح کرد: همچنین کانال هایی را ایجاد کردیم تا استادان و دانشجویان از طریق این کانال ها در ارتباط باشند. یکی دیگر از اقداماتی که در مجموعه اتفاق افتاده و در مدرسه مهارتی صنایع خلاق روی آن کار میکنیم ارائه مقالات کاربردی برای دانشجویان و هنرجویان است.

او توضیح داد: در این زمینه با اساتید صحبت کرده و جلساتی هم در این خصوص برگزار کردیم تا تحقیقات خود را که برای دانشجویان مفید است روی سایت مدرسه مهارتی صنایع خلاق بارگذاری کنند تا بچه ها ار آن استفاده کنند تا علاوه بر کار عملی یک کار تحقیقی و تئوری نیز انجام دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063569

وب گردی

وب گردی