احتمال تک بازی شدن دیدارهای لیگ قهرمانان و لیگ اروپا از مرحله یک چهارم نهایی

با توجه به شرایط خاص حاکم بر قاره اروپا در نتیجه شیوع ویروس کرونا، ممکن است برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان و لیگ اروپا دستخوش تغییراتی شود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) قرار است روز سه‌شنبه نشستی اضطراری به منظور بررسی شرایط به وجود آمده در قاره اروپا در نتیجه شیوع گسترده ویروس کرونا که مسابقات ورزشی از جمله مسابقات فوتبال را تحت تأثیر خود قرار داده، برگزار کند و در این نشست احتمال ایجاد تغییرات در نحوه برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان اروپا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اتحادیه فوتبال اروپا روز گذشته (جمعه) در نتیجه فشار مسئولان لیگ و مقامات کشورهای اروپایی، سرانجام مقابل خواسته آنها برای لغو رقابت‌های لیگ قهرمانان و لیگ اروپا برای جلوگیری از افزایش شیوع ویروس کرونا تسلیم شد و برگزاری این مسابقات را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آورد.

بر اساس گزارش نشریه «میرر» انگلیس، مسئولان یوفا اما در نظر دارند طبق برنامه از پیش تعیین‌شده مسابقات لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را از مرحله یک چهارم نهایی پیش ببرند، اما با این تفاوت که به جای برگزاری بازی‌های به صورت رفت و برگشتی، تیم صعودکننده به دور بعد براساس یک تک بازی و در زمینی بی‌طرف مشخص شود و این روند در مرحله نیمه نهایی هم تکرار خواهد شد.

فینال لیگ قهرمانان اروپا طبق برنامه از پیش تعیین شده باید در تاریخ 30 مِی (10 خرداد) در شهر استانبول ترکیه برگزار شود، این در حالی است که سه روز پیش از این بازی هم باید فینال لیگ اروپا در شهر گدانسک لهستان انجام شود.

همچنین قرار است در نشست اضطراری یوفا که نمایندگان 55 اتحادیه عضو یوفا نیز در آن حضور خواهند داشت، درباره پیشنهاد برگزاری مسابقات یورو 2020 در سال 2021 نیز بحث شود.

کد خبر: 1063578

وب گردی

وب گردی