توسعه کسب وکارهای فضاپایه در سال ۹۹ شتاب می گیرد

رئیس سازمان فضایی ایران، سال ۹۹ را سال شتاب بخشی به توسعه کسب و کارهای فضاپایه با توسعه مراکز نوآوری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران در صفحه توئیتری خود نوشت: سال آینده، سال شتاب بخشی به توسعه کسب و کارهای فضاپایه با توسعه مراکز نوآوری خواهد بود.

وی با اشاره به ۳ گام اساسی سازمان فضایی ایران برای کاربردی کردن صنعت فضایی گفت: تامین داده‌های ماهواره‌ای با قابلیت دریافت آنلاین از ۱۲ ماهواره و با دقت بالا، مرکز آرشیو و پردازش داده‌های ماهواره‌ای و پلتفرم ارائه سرویس‌ به کسب و کارهای فضاپایه، ۳ گام اجرای این هدف محسوب می شود.

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به ۳ جریان مهم در شکل دهی به اکوسیستم استارت‌آپ‌های فضاپایه در جهان نیز تاکید کرد: افزایش تعداد و حجم سرمایه‌گذاری صندوق های خطرپذیر (VC ) در دنیا، سودآوری ثابت و پایدار حوزه فضایی برای سرمایه گذاران و نیز تبدیل ذی نفعان دولتی به عنوان یکی از بزرگترین مشتریان بالقوه خدمات استارتاپ های فضاپایه، باعث شکل گیری استارتاپ های فضاپایه شده است.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه خدمات فناورانه در راستای حل چالش‌های کشور، نیاز دستگاه‌های اجرایی است و بودجه مورد نیاز نیز برای آن وجود دارد، گفت: مساله اصلی در کشور ما ایجاد ارتباط دوسویه میان دستگاه های اجرایی و استارت‌آپ‌ها و ایجاد نیاز به خدمات خلاقانه آنها است که این مساله حتی باعث صرفه جویی در منابع آنها خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063582

وب گردی

وب گردی