حمایت از طرح‌های پژوهشی با موضوع مقابله با کرونا/ پژوهشگران گرنت پژوهشی دریافت می‌کنند

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: فراخوانی به اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد ارسال و اعلام کردیم، اگر کسانی بتوانند در راستای کنترل بیماری کرونا و جلوگیری از اپیدمی شدن هر چه بیشتر آن اختراع و یا طرح پژوهشی داشته باشند، می‌توانند به باشگاه اعلام کنند.

طاهره فهیمی نجم در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه درباره اقدامات باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، پس از شیوع کرونا تصمیم گرفت یکی از مسابقات ملی خود را به صورت مجازی برگزار کند. این مسابقه مجازی با توجه به این که اعیاد ماه رجب و ماه شعبان را پیش رو داشتیم قرار شد مسابقه‌ای با عنوان‌ دینی و فرهنگی باشد.

او ادامه داد: این مسابقه به عنوان یک مسابقه جشن خانگی در نظر گرفته شده و عنوان آن را خانه علی نام‌گذاری کردیم.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی تاکید کرد: از همه دانشجویان و اعضای باشگاه دعوت کردیم که در خانه های خود بمانند و به اتفاق پدر و مادر خود، یکی از اعیاد ماه رجب و یا شعبان را به انتخاب خود جشن گرفته و فیلم و عکس آن را برای ما ارسال کنند.

او با بیان این که جوایز ارزنده ای نیز برای این عزیزان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: هدفمان این است که فکر جوانان را در منزل به این مسائل معطوف کنیم؛ با توجه به این که شرایط موجود، شرایط بسیار بحرانی است و شیوع ویروس کرونا بسیار زیاد است، هر چه دانشجویان در منزل بمانند به نفعشان است.

فهیمی نجم اظهار کرد: دانشجویان و اعضای باشگاه با فرستادن یک عکس ساده از موبایل خود و یا یک فیلم‌ سه دقیقه ای می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند و جوایز آن نیز نقدی و بسیار ارزشمند است.

او در ادامه درباره اقدام دیگر باشگاه در این زمینه توضیح داد: همچنین فراخوانی به اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد ارسال و اعلام کردیم اگر کسانی بتوانند در راستای کنترل بیماری کرونا و جلوگیری از اپیدمی شدن هر چه بیشتر آن اختراع و یا طرح پژوهشی داشته باشند، می توانند به باشگاه اعلام کنند.

او تاکید کرد: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه از این طرح ها استقبال کرده و به آن ها گرنت پژوهشی تعلق خواهد گرفت.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: امید داریم مخترعان جوان و اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان بتوانند کار ویژه ای در این راستا انجام دهند؛ چون باید همگی دست به دست هم داده تا از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.

او در ادامه اظهار کرد: درست است که اعلام کردند ویروس کرونا به زودی کنترل می‌شود؛ اما معتقدم اگر جوانان سر‌کار نیایند و کمک نکنند، نمی‌توانیم از این مرحله به راحتی عبور کنیم. با توجه به این که بسیاری از افراد حتی کادر درمانی کشور درگیر این بیماری شده اند، نیاز است هر کسی با هر تخصصی که دارد پای کار آمده و تلاش کند در این مسیر به جامعه و کشور کمک کند.

فهیمی نجم با بیان این که این روزها همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند خط جهاد است بیان کرد: خطی است که از زمان دفاع مقدس ادامه دارد و کادر پزشکی ما مدافعان سلامت هستند؛ بنابراین همگی باید کمک کنیم تا ان‌شاءالله این بیماری ریشه کن شود.

او در پایان از همه اعضای باشگاه و مخترعان دعوت کرد تا پای کار آمده و ایده ها و طرح های خود را برای باشگاه ارسال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063591

وب گردی

وب گردی