انستیتو پاستور را وارد حواشی نکنید/ راه اندازی آزمایشگاه جدید تشخیص کرونا

رئیس کمیته آزمایشگاه قرارگاه مقابله با کرونا از راه اندازی آزمایشگاه جدید تشخیص کرونا در انستیتو پاستور ایران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا بیگلری رئیس کمیته آزمایشگاه قرارگاه مقابله گفت: انستیتو پاستور ایران از دیرباز و در روزهای سخت، یار مردم ایران بوده است و از دو ماه پیش پس از شیوع کووید19 در چین نیز اقدامات ارزشمندی برای طراحی روش های تشخیصی در انستیتو پاستور ایران انجام شد.

وی گفت: همزمان با اعلام اولین مورد مثبت شناسایی شده کووید19 در کشور، ظرفیت تشخیصی در انستیتو پاستور ایران افزایش قابل توجه و بیش از 30 برابری یافته و در همین راستا، بیش از 50 آزمایشگاه محیطی در استانها راه اندازی شد که همه آنها توسط انستیتو پاستور ایران با یک پروتکل مشترک فعالیت دارند و نقطه قوتی برای کشور و ایجاد فرصت در بطن یک تهدید است.

وی افزود: در ادامه افزایش ظرفیت تشخیصی در کشور، آزمایشگاه جدید کرونا با ظرفیت بیش از 600 آزمایش روزانه در ساختمانی جدید در انستیتو پاستور راه اندازی شد. این ساختمان روز سه شنبه هفته گذشته تحویل داده شد و در کمتر از 48 ساعت، آماده فعالیت شده و از روز 5 شنبه نیز فعالیت خود را آغاز کرد و خوشبختانه همکاران جوان دانشمند ما فضای بهتری برای فعالیت دراختیار دارند.

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: انستیتو پاستور ایران بدون ورود به حواشی، فعالیت خود را با قدرت ادامه دهد و برخی حواشی از جمله طرح مباحثی مثل ورود یکی از منسوبین رئیس محترم جمهوری به انستیتو پاستور و ... تاثیری بر متن و روند فعالیت‌ها و خدمت رسانی این موسسه نخواهد داشت، شخص مورد اشاره هم برخلاف مطالب مطروحه هیچ رابطه استخدامی، دانشجویی یا آموزشی با انستیتو پاستور ایران ندارد و تلاش و تاکید داریم که از دامن زدن به مطالب حاشیه‌ای پرهیز کنیم و انتظار داریم دلسوزان مردم و میهن نیز از نشر مطالب نادرست و اظهارنظرهای خلاف واقع، پرهیز کنند، سعی داریم انستیتو پاستور را به دور از حاشیه‌ها و برای خدمت به مردم و سلامت ایران و ایرانی حفظ کنیم و البته انتظار داریم که این مجموعه خدوم و ارزشمند را وارد مباحث حاشیه‌ای نکنند.

بیگلری گفت: متاسفانه برخی حواشی در روزهای اخیر علیه انستیتو پاستور ایران از جمله بکارگیری منسوبین و نزدیکان رئیس جمهوری با هدف تخریب رئیس جمهور و ... مطرح شده که پایه و اساسی ندارد و کذب محض است .

بیگلری ادامه داد: کارشناسان سازمان جهانی بهداشت که اخیرا از انستیتو پاستور ایران بازدید کردند، یکی از نقاط قوت کار ایران در مبارزه با کرونا را تشخیص آزمایشگاهی و ایجاد سیستم یکپارچه در کشور ارزیابی کردند که این برای کشور و انستیتو پاستور، موجب مباهات و افتخار است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1063592

وب گردی

وب گردی