«سامانه دان» برای آموزش مجازی دانشجویان راه‌اندازی شد/ آغاز‌‌به‌‌کار گلخانه هیدروپونیک گل رز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و واحد خرم آباد از راه‌اندازی سیستم دان خبر داد و گفت: دانشجویان به زودی می‌توانند برنامه‌ای روی گوشی تلفن همراه خود نصب کرده و فایل پاورپوینت دروس را از طریق آن دریافت کنند.

سیامک بهاروند در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه درباره اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و واحد خرم آباد برای آموزش مجازی دانشجویان گفت: در راستای اجرای دستورالعمل آموزش از راه دور با شیوه مجازی و الکترونیکی که از سوی سازمان مرکزی ابلاغ شده است، اقدامات آموزشی خود را آغاز کردیم.

او اضافه کرد: البته دو بار دیتا فایل خود را برای واحد الکترونیک ارسال کردیم و بالاخره جمعه شب ارتباط برقرار شد؛ اما متاسفانه مجددا این ارتباط قطع شد.‌ استان لرستان جزو اولین استان هایی بود که دیتای خود را در اختیار واحد الکترونیک قرار داد اما دانشجویان و استادان ما همچنان منتظر هستند.

بهاروند با بیان این که در حال حاضر سیستم دان راه اندازی شده است، گفت: با این سیستم آموزش دانشجویان از طریق تلفن همراه انجام خواهد شد.‌ این سیستم بسیار بهتر از آموزش از طریق لپ تاپ است و خیلی راحت می‌توان این برنامه را روی گوشی تلفن همراه نصب کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و واحد خرم آباد معتقد است: علاوه بر سیستمی که در زیرساخت های واحد الکترونیک آماده شده است "سیستم دان" نیز پیشرفته و به راحتی امکان استفاده از آن وجود دارد؛ چرا که همه دانشجویان تلفن همراه داشته و به راحتی می‌توانند از طریق گوشی موبایل خود آموزش دیده و درس های گذشته را جبران کنند.

او با بیان این که سیستم دان نوعی برنامه است، اظهار کرد: دانشجویان می توانند این برنامه را روی گوشی تلفن همراه خود نصب کرده و از طریق یک نام کاربری و رمز عبور وارد آن شوند. با این سیستم هم می‌توان کلاس درس و هم ویدئو کنفرانس برگزار کرد.

بهاروند گفت: در حال حاضر ما با این سیستم دان در منزل ویدئو کنفرانس برگزار کرده که در آن تمام روسای واحدها حضور داشتند.

او در ادامه تصریح کرد: معتقدم این روش می‌تواند به دانشجویان کمک بسیاری کند چون‌ از طریق آن هم می توان به صورت آنلاین صحبت کرد و هم فایل پاورپوینت دروس را در این برنامه ارائه داد. در این سیستم یک‌ تخته برای آموزش وجود دارد و دانشجویان حتی می توانند دروس ارائه شده توسط استاد را روی آن مشاهده کند.

به اعتقاد بهاروند دانشجویان قطعا از این سیستم استقبال بیشتری خواهند کرد؛ چون آموزش آنلاین نیاز به یک پهنای باند اینترنت دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و واحد خرم آباد ادامه داد: همچنین به‌منظور اینکه دانشجویان بتوانند دروس خود را مطابق سرفصل‌های مربوط دریافت کنند، فایل pdf کتب و جزوات همه دروسی که به‌صورت غیرحضوری امکان ارائه آنها وجود داشت به شکل کلی و جلسه به جلسه در سامانه آموزشی سیدا و فایل صوتی و تصویری برخی از دروس در کانال‌های اختصاصی استادان در فضای مجازی بارگذاری شدند.

بهاروند در بخش دیگری از سخنان خود درباره اقدامات واحد خرم آباد برای تهیه ژل ضد عفونی کننده گفت: پیش از این ژل ضد عفونی کننده در یکی از شرکت های دانش بنیان آماده شده، ثبت شده و نمونه تجاری آن تهیه شده بود و در صدد هستیم به زودی تولید آن را مجددا آغاز کنیم.

او همچنین در بخش دیگری از این گفت و گو از آغاز به کار گلخانه هیدروپونیک گل رز در نیمه دوم فروردین خبر داد.

بهاروند در این زمینه توضیح داد: bp طرح گلخانه گل رز با هماهنگی معاونت عمرانی هماهنگ و چکش کاری های لازم انجام شده است و به احتمال زیاد از ابتدای نیمه دوم‌فروردین استارت کار را زده و کار را برای گلخانه گل رز آغاز خواهیم کرد.

او گفت: این گلخانه با متراژ ۶ هزار متر مربع و ۴۰ هزار قلمه گل رز، روزانه به طور میانگین ۱۵۰۰ و سالانه ۵۵۰ هزار شاخه گل در رنگها و واریته های مختلف قرمز، سفید، نباتی، لب صورتی، زرد و... تولید می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد در پایان تاکید کرد: در دانشگاه آزاد لرستان هم درصددیم تا در این گلخانه دانشجویان رشته کشاورزی به طور عملی فرآیند کاشت و پرورش گل رز را آموزش ببینند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063650

وب گردی

وب گردی