داروی دیگر بیماری‌ها برای درمان کرونا تست می‌شود

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام تست داروی دیگر بیماری‌ها برای درمان کرونا گفت: این تست‌ها در کشور آغاز شده و به زودی نتایج آن مشخص می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، کرونا ویروس که آمده و قصد رفتن هم ندارد عزم متخصصان داخلی را برای یافتن راه‌های درمانی این بیماری جزم کرده است. همکاری ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی هم در همین راستا در ابتدایی ترین روزهای اعلام شیوع این بیماری آغاز شد.

تولید کیت‌های تشخیصی یکی از این تلاش‌هایی بود که به ثمر نشست. اما در مرحله بعد، تولید داروی این بیماری هم به اولویت‌ها اضافه شد. بر همین اساس برخی دانش‌بنیان‌ها وارد میدان شدند و به تست داروی دیگر بیماری‌ها برای درمان کرونا پرداختند.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد که هیچ داروی جدیدی برای درمان بیماری کرونا تولید نشده نه در ایران و نه در دیگر کشورها. بلکه تلاش می کنیم داروی بیماری های دیگر را برای درمان این بیماری تست کنیم.

به گفته وی، تست این داروها آغاز شده و به زودی نتایج درمانی آنها اعلام خواهد شد. تولید دارویی مختص درمان بیماری کرونا حداقل یک سال زمان می برد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063658

وب گردی

وب گردی