دولت مرد روزهای سخت نیست

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر درباره ناکارآمدی دولت دوازدهم در مواجهه با بیماری کرونا گفت: دولت از مدت‌ها قبل ثابت کرده مرد روز‌های سخت نیست.

علی بزرگ‌خو در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ناکارآمدی دولت دوازدهم در مواجهه با بیماری کرونا گفت: دولت از مدت‌ها قبل ثابت کرده مرد روز‌های سخت نیست در همین مسئله بیماری کویید19 رهبر معظم انقلاب دستور تشکیل ستاد سلامت را دادند که نیروهای مسلح نیز در آن حضور دارند. چنین دستوری به خاطر خلأ دولت در مبارزه با ویروس کرونا داده شده است.

وی در ادامه با ابراز خوشحالی از دستور مقام معظم رهبری برای همکاری نیروهای مسلح در مبارزه با ویروس کرونا گفت: این امر البته از نگاهی منجر به ناراحتی نیز می‌شود زیرا نشان دهنده جالی خالی دولت در این موضوع است.

بزرگ‌خو با تاکید بر اینکه دولت با ورود به فضایی از مدیریت دچار تعارض شده، اظهار کرد: کابینه اجرایی دولت اداره ستاد ملی مبارزه با کرونا را به دست نمکی می‌سپارد در حالی که او باید به کارهای وزارت خانه بهداشت نیز رسیدگی کند چنین موقعیتی در تئوری مدیریت منجر به تعارض می‌شود در نتیجه ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارتخانه بهداشت در این شرایط مهم به درستی عمل نمی‌کنند برای برطرف شدن چنین مسئله‌ای باید رئیس جمهور شخصا ریاست ستاد ملی مبارزه با کرونا را برعهده می‌گرفت که چنین چیزی اتفاق نیفتاد.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر با اشاره به تقدیر رهبر معظم انقلاب از عملکرد کادر پزشکی کشور تاکید کرد: اقدامات وزارت بهداشت از دو جنبه قابل بررسی است. ابتدا عرصه پزشکی و درمانی آن بسیار مهم بوده که باید تقدیر شود چرا که با همت و توان عزیزان حاضر در خط مقدم پزشکی ایران بعد از چین بیشترین آمار بهبود یافتگان بیماری کرونا را دارد البته چنین موفقیتی مربوط به مهارت و تعهد نظام سلامت ایران می‌شود. مسئولان بهداشت جهانی هم زمانی که به ایران آمدند از نظام بهداشت و سلامت ایران تعریف و تمجید کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: شفافیت وزارت بهداشت جنبه دیگر اقدامات مفید این نهاد دولتی است. مسئولان این وزارتخانه بعد از محرز شدن علائم بیماری در کشور اطلاعات را با مردم در میان گذاشتند که این کار را، هر روز رأس ساعت خاصی انجام می‌دهند و مثل کشورهای دیگر دچار ملاحظه کاری نشدند که چنین امری قابل تقدیر است.

به گفته دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر طبق نظر متخصصان پزشکی با حفظ شرایط بهداشتی می‌توان تا آخر فروردین سال 1399 ویروس کرونا را کنترل و شیب رشد آن را نزولی کرد.

بزرگخو با تاکید بر اینکه نوع مواجهه مردم با بیماری کرونا بستگی به فرهنگ کشور دارد، گفت: کشوری مثل چین راحت تر با کرونا برخورد کرد. زیرا مردم آن نسبت به فرمان دولت خود مطیع هستند و با آن کنار می‌آیند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063667

وب گردی

وب گردی