خوابگاه دانشگاه آزاد ابهر، نقاهتگاه بیماران کرونایی شد/ تولید 13 هزار گان و تحویل به بیمارستان فرهیختگان

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان فعالیت واحدهای دانشگاهی این استان در حوزه مبارزه با کرونا را تشریح کرد.

معصومه شاکری معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت واحدهای دانشگاهی این استان در حوزه مبارزه با کرونا گفت: از همان روزهای آغازین شیوع کرونا در استان زنجان، مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر اقدام به تولید «گانِ پزشکی» کرد که تا بدین لحظه، حدود 13 هزار گان برای تحویل به بیمارستان فرهیختگان در دست تولید قرار گرفته است.

وی افزود: واحد ابهر در دیگر فعالیت های خود، اقدام به طراحی و دوخت ماسک کرده است که تاکنون توانسته نزدیک به 500 عدد ماسک را برای کارمندان واحدهای استان ارسال کند.

شاکری با اشاره به تولید محلول ضدعفونی کننده در مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد زنجان ادامه داد: گروه شیمی و بایولوژی واحد زنجان، توانسته اند از طریق تخمیر بخشی از ضایعات، به ترکیبات الکلی دست پیدا کنند؛ البته دست یافتن به الکل، پروسه ای زمان بر است. همچنین براساس اتانول و پروپیل و برخی از مواد طبیعی، توانسته‌اند به تولید ژل‌های ضدعفونی کننده دست پیدا کنند. تا بدین لحظه حدود 600 ژل ضدعفونی کننده توسط گروه شیمی واحد زنجان تولید شده است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان درباره فعالیت دانشجویان پرستاری‌ و مامایی در بیمارستان‌های مخصوص کرونا تصریح کرد: حدود 20 نفر از دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد از روز شنبه 24 اسفندماه، به صورت داوطلبانه در بیمارستان آیت الله موسوی زنجان مشغول به کار و خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند. برخی از دانشجویان در شهرهای خودشان مانند تبریز، ارومیه و کرج، فعالیت و خدمت رسانی می‌کنند.

وی اضافه کرد: بسیج دانشجویی واحد زنجان نیز طی چند روز گذشته در سطح شهر مشغول به فعالیت هستند و بسته‌های حمایتی را میان مردم توزیع می‌کنند.

شاکری در پایان گفت: ساختمان خوابگاهی واحد ابهر برای تبدیل به نقاهتگاه بیماران کرونایی، در اختیار دانشگاه علوم پزشکی زنجان قرار گرفته است؛ همچنین 380 تخت را برای پوشش بیماران کرونایی در اختیار این دانشگاه قرار داده ایم. آشپزخانه واحد زنجان را برای تامین غذای نقاهتگاه و حسینیه واحد را برای تامین مواد اولیه تغذیه آن جا درنظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063693

وب گردی

وب گردی