قوه قضائیه باید برای  محتکران لوازم بهداشتی احکام سنگین صادر کند

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی(اتحادیه اول) گفت: قوه قضائیه باید برای افرادی که ماسک و مواد ضد عفونی کننده که مورد نیاز شدید بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی و مردم را  احتکار کردند، احکام قضائی سنگین صادر کند.

آرش افسری نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه مبارزه با ویروس کرونا نیازمند تلاش همه جانبه مسئولان و مردم است، گفت: متاسفانه در شرایطی که کشور نیازمند همدلی و فعالیت‌های جهادی است برخی از سودجویان به دنبال احتکار مواد بهداشتی و پزشکی هستند.

وی با تاکید بر برخورد دستگاه قضایی کشور با احتکار کنندگان بیان کرد: در شرایط کنونی و بحرانی کشور قوه قضائیه باید برای افرادی که ماسک و مواد ضد عفونی که مورد نیاز شدید بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی و مردم را احتکار کردند، احکام قضائی سنگین صادر کند.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی(اتحادیه اول) اضافه کرد: بخشی از احکام صادره برای محتکران و گران‌فروشان باید تا جایی که امکان دارد در ملا عام اجرا شود تا درس عبرتی برای اخلال گران در بازار و نظم عمومی کشور قرار گیرد.

وی مبارزه با ویروس کرونا را نیازمند فعالیت جهادی تمامی اقشار جامعه و مسئولان دانست و گفت: مسئولان باید به وظایف خود در مدیریت بحران عمل کنند اما مردم نیز نقش به‌سزایی در مبارزه با این بیماری و جلوگیری از گسترش آن در کشور دارند.

افسری‌نژاد ادامه داد: مردم باید به هشدارهای ستاد مبارز ملی با ویروس کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گوش فرا دهند و با ماندن در خانه، رعایت نکات پیشگیرانه و نرفتن به سفر یا تردد غیر ضروری در سطح شهر این ویروس را کنترل و مهار کنند.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشجویان به عنوان قشر بزرگی از جامعه در مبارزه با کرونا نقش مهمی بر عهده دارند، گفت: دفاتر عضو اتحادیه اول دانشگاه آزاد اسلامی نیز هم پای سایر اتحادیه‌های دانشجویی اقدام به توزیع ماسک بین مردم و بیمارستان‌های استان‌های کشور می‌کنند تا در مبارزه با کرونا سهیم باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دفاتر عضو اتحادیه اول در تلاش هستند در روزهای آینده با رایزنی و هماهنگی وزارت بهداشت و تهیه مواد اولیه، بتوانند در فعالیتی جهادی مواد شوینده و ضد عفونی کننده را تولید و توزیع کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063701

وب گردی

وب گردی