طالبان با چراغ سبز آمریکا،   در حال به قدرت رسیدن دوباره است

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز گفت: آمریکا بی تمایل به توافق با  گروهک تروریستی طالبان نیست زیرا کما فی السابق افغانستان تبدیل به جولانگاه تروریست‌ها خواهد شد و طالبان با قدرت مضاعف مردم مظلوم افغانستان را به خاک و خون می‌کشند. 

سید محمد حسین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به قسم یاد کردن دو کاندیداهای ریاست جمهوری در افغانستان اظهار کرد: مردم این کشور مسلمان ظاهرا قرار نیست روی خوشی و آرامش را به خود ببیند.

وی با بیان اینکه افغانستان سال‌های متمادی و طولانی درگیر جنگ‌های داخلی و مبارزه با تروریست( گروهک طالبان) بوده است، گفت: مردم رنج کشیده این کشور علاوه بر درگیری‌های قومی و جنگ‌های داخلی سال‌ها است که شاهد بازی‌های رجال سیاسی هستند که در مضاعف کردن اوضاع نابسامان این کشور نقش به سزایی دارند.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز ادامه داد: در دو دهه اخیر کشورهای اروپایی و آمریکا به خاطر حفظ منافع نظامی یا مالی خود با کشور افغانستان همانند گوشت قربانی رفتار می‌کنند. مسئولان و سیاسیون این کشور نیز به جای چاره اندیشی به دنبال بازی‌های سیاسی و رسیدن به قدرت هستند.

موسوی با بیان اینکه گروهک تروریستی طالبان دوباره در حال جان گرفتن در افغانستان بوده و تحجر در حال نزدیک شدن به دروازه های کابل است، گفت: ملت افغانستان باید با دشمنان خارجی و رقیب بجنگند. در حالی در افغانستان انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود که هیچ کدام از جناح‌های سیاسی آن را قبول ندارد و هر دو رقیب انتخاباتی اعلام پیروزی می‌کنند هر دو در عین ناباوری جشن تحلیف می‌گیرند.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با بیان اینکه گروهک تروریستی طالبان در حالی به وجود آمد که سیاسیون افغانستان درگیر رسیدن به قدرت و مسئولیت بودند، گفت: آمریکا به بهانه تروریست بودن طالبان به افغانستان حمله نظامی کرده و این سرزمین را اشغال نظامی می‌کند. اما متاسفانه آمریکا بعد از هجده سال با تروریستی که خود خلق کرده برای رسیدن به صلح مذاکره می‌کند.

وی ادامه داد: مذاکره آمریکا با گروهک تروریستی طالبان بدون دخالت دولت قانونی افغانستان تعجب آور و در عرف و قوانین بین‌الملل غیر قانونی است.

به گفته موسوی؛ ملت افغانستان نیاز به قیم خارجی ندارند و باید بر اساس رای مردم دولت در این کشور تشکیل شود. شوروی یا آمریکا، هیچ کدام ناجی و دلسوز مردم افغانستان نیستند.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه اشرف غنی و عبدلله عبدلله باید بدانند دیر بجنبند طالبان با چراغ سیب آمریکا دوباره نفس مردم افغانستان را می گیرد، گفت: ترامپ و کاخ سفید نیز بی تمایل به توافق با گروهک تروریستی طالبان نیستند زیرا کما فی السابق افغانستان تبدیل به جولانگاه تروریست‌ها خواهد شد و طالبان مردم مظلوم افغانستان را به خاک و خون بکشند و باایجاد ناامنی در نزدیکی ایران و روسیه سودی ببرد.

وی اضافه کرد: حال اشرف غنی، عبدالله عبدالله و تمام نخبگان سیاسی افغانستان باید با اتحاد و انسجام نقشه شوم اشقی الاشقیا را نقش برآب کنند.

موسوی در پایان خاطر نشان کرد: افغانستان اگر دولت مرکزی قوی، مقتدر و منسجم تشکیل ندهد باید دوباره شاهد ظهور تروریست در ابعاد جدید و گسترده در این کشور باشند که قدرت دوباره تروریست یعنی ایجاد نا امنی، کشتار، تجاوز و غارت و کشاندن مردم به خاک و خون است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063759

وب گردی

وب گردی