محدودیت ثبت برنامه مرتبط با کرونا در « اَپ استور»

اپل انتشار برنامه های سرگرمی یا بازی های مربوط به شیوع جهانی ویروس کووید-19 را در «اُپ استور» ممنوع کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شرکت اپل به برنامه های رسمی مرتبط با سلامتی مانند برنامه های دولت ها و سازمان های مردم نهاد اجازه می دهد تا اطلاعاتی درباره ویروس کرونا ارائه دهند؛ اما دیگربرنامه ها راکه باعث انتشار اطلاعات نادرست یا سودجویی می شوند را محدود می کند.

اپل برای اطمینان از اینکه فقط برنامه های قابل اعتماد و مفید مرتبط با ویروس در App Store موجود است؛ اعلام کرد که ارزیابی دقیق برنامه ها را برای اطمینان از اعتبار داده ها معتبر خواهد کرد و توسعه دهندگان ارائه دهنده این برنامه ها از نهادهای شناخته شده مانند سازمان های دولتی هستند.

سازمان های غیردولتی با محوریت سلامت، شرکت هایی که در زمینه مسائل بهداشتی و مؤسسات پزشکی یا آموزشی اعتبار دارند، در یک پست وبلاگ شرح داده شده اند. فقط برنامه نویسان یکی از این نهادهای شناخته شده باید برنامه مربوط به کووید-19 ارسال کنند. برنامه های سرگرمی یا بازی کووید-19 مجاز نخواهد بود.

اپل برای تسریع در انتشار برنامه های سلامتی حساس به زمان، توسعه دهندگان را ترغیب می کند برنامه های خود را به عنوان یک رویداد حساس به زمان در فرم مشخص کنند تا سریعتر بررسی و ارسال شوند. این شرکت همچنین می گوید سازمان های غیرانتفاعی از جمله موسسات آموزشی و نهادهای دولتی از کشورهای منتخب می توانند در صورت ارسال برنامه های رایگان برای توزیع، از عضویت در برنامه توسعه دهنده اپل صرف نظر کنند.

این به دنبال اقدامات سایر غول های فناوری مانند گوگل در پاسخ به شیوع کروناویروس است. شرکت گوگل صاحبان مشاغل را ترغیب می کند تا وضعیت عملیاتی خود را در نقشه های گوگل به روز کنند و برنامه های خود را جهت ایجاد ابزاری برای کارمندان مراقبت های بهداشتی در مورد تریاژ بیماران مشکوک به کروناویروس انجام دهند.

جلوگیری گسترش اطلاعات نادرست در مورد این ویروس همچنین توسط فیس بوک و توییتر نیز صورت گرفته است؛ که تلاشهای آنها برای بررسی واقعیت افزایش و میزان اطلاعات اشتباه در سیستم عامل های آن ها محدود شده است.

وقتی در سیستم عامل هایی مانند فیسبوک، توییتر، گوگل و اینستاگرام، به جستجوی نمایش داده مربوط به شیوع بپردازید، پیوندهای تبلیغاتی از طرف سازمانهای رسمی بهداشت را مشاهده خواهید کرد. با این حال، این اقدام بازهم تئوری ها، توطئه ها و اطلاعات نادرست پزشکی گسترده در اینترنت را متوقف نمی کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063762

وب گردی

وب گردی