نمره قبولی برای ثوری ، دستمریزاد برای استکی

کسب دو سهمیه در اردن عملکردی قابل تحسین برای کادر فنی تیم ملی بوکس و فدراسیون این رشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، در هفته های اخیر که کرونا ورزش را نیز مانند دیگر بخش ها تحت الشعاع قرار داده شاید اخبار رقابت های گزینشی المپیک آسیا و اقیانوسیه بوکس تنها دل خوشی ورزش دوستان بود.

شاگردان علیرضا استکی با تمام کمبودهایی که این روزها در ورزش بیش از گذشته قابل لمس است با انگیزه بسیار بالا راهی اردن شدند تا با تمام وجود برای کسب سهمیه بجنگند تا به این ترتیب در این اوضاع آشفته بتوانند برای دقایقی شادی را برای ورزش دوستان و علی الخصوص خانواده بوکس به ارمغان بیاورند.

امید احمدی‌صفا، دانیال شه‌بخش، اشکان رضایی، سجاد کاظم‌زاده، سیدشاهین موسوی، احسان روزبهانی، طوفان شریفی و ایمان رمضان‌پور بوکسورهایی بودند که بدون اغراق تمام تلاششان را برای کسب سهمیه اعمال کردند اما در نهایت تنها شه بخش و موسوی بودند که در اوزان ۵۷ و ۷۵ کیلو جواز حضور در بازی های ۲۰۲۰ را به دست آوردند. بوکسورهای جوان و با انگیزه ای که می توان روی موفقیت شان در ژاپن نیز حساب باز کرد.

وقتی به آنالیز رقابت های مذکور بپردازیم قطعا به این نتیجه می رسیم که اگر شرایط داوری درست بود تیم استکی می توانست تعداد بیشتری سهمیه دا بدست آورد اما صد افسوس که شرایط داوری در این رشته به هیچ وجه مناسب نیست و مانند گذشته باز هم شاهد ناداوری بودیم. در چنین وضعیتی کسب دو سهمیه نه تنها کار کوچکی نیست بلکه نتیجه ای قابل دفاع و قابل تحسین است.

همین که حسین ثوری به عنوان رییس فدراسیون و علیرضا استکی به عنوان سرمربی موفق شدند تیم در هم شکسته ای که تحویل گرفتند به همین زودی سرپا کنند عملکردی است قابل توجه. شاید کمتر کسی فکر می کرد تیم نابودی که تحویل استکی شد بتواند حتی یک سهمیه هم بگیرد اما این اتفاق افتاد تا ثابت شود او واقعا مربی بزرگی است و بوکس ایران نمی تواند از کنار نام بگذرد.

امید است وحدت و همدلی حاکم بر بوکس همچنان ادامه داشته باشد و دیگر اهالی این رشته نیز در فرصت باقیمانده تمام تلاششان حفظ آرامش تیم ملی باشد تا به امید خدا در صورت حضور در رقابت های فرانسه نیز که اواخر اردیبهشت برگزار می شود شاهد بیشتر شدن تعداد این سهمیه باشیم.

کد خبر: 1063764

وب گردی

وب گردی