اقتصاد مقاومتی باید راهبرد مهم سال 99 باشد

مسئول بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه در سال 99 به اقتصاد مقاومتی توجه کرد، گفت: مشکلات به سادگی قابل رفع نیست از این رو باید با برنامه اقتصادی مورد تاکید از سوی رهبر معظم انقلاب توجه جدی به ظرفیت‌های داخلی داشته باشیم و ارتباطات خارجی خود را نیز حفظ کنیم.

محمد حسین یادگاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز ضمن تاکید بر اینکه مردم همچنان معترض ورود نکردن دولت برای حل مشکلات اقتصادی هستند، گفت: کابینه اجرایی کشور هیچ ورودی به زیرساخت‌های اقتصادی نداشت و همچنان منتظر برجام است تا اگر بر اثر تحولاتی نتیجه داد با ورود مجدد آمریکا به میز مذاکره، مشکلات را از طریق ارتباطات سیاسی حل کند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های دولت روی اصل مذاکره می‌چرخد، گفت: دولتمردان فکر می‌کنند اگر آمریکا دوباره برای مذاکره پا پیش گذارد و با انجام شدن تمام عهد‌های اروپایی‌‌ها، مشکلات حل خواهد شد در صورتی که چنین فکری اشتباه است و با همین برنامه 6 سال کشور را به عقب انداختند.

یادگاری با تاکید بر فرمایش رهبر معظم انقلاب درمورد حل شدن مشکاات اقتصادی با تکیه بر درون، اظهار کرد: چنین نظری یعنی زیر ساخت‌ها باید درست شود و اقتصاد مقاومتی در واقع عملیاتی شود دولت به هیچ کدام ورودی نداشته و از این رو مردم نیز ناراحت و ناراضی شدند.

به گفته مسئول بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس افزایش 297 درصدی قیمت خودروهای سواری ایران خودرو، سایپا، گروه بهمن و پارس خوردو از عواملی بوده که به قشری از مردم فشار زیادی وارد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در سال 99 باید اقتصاد مقاومتی را در پیش گرفت، گفت: مشکلات به سادگی قابل رفع نیست از این رو باید با برنامه اقتصادی مورد تاکید از سوی رهبر معظم انقلاب توجه جدی به ظرفیت‌های داخلی داشته باشیم و ارتباطات خارجی خود را نیز حفظ کنیم. استفاده از جوانان کشور و امکانات داخلی نتایجی دارد که در سال‌های بعد مشخص خواهد شد.

یادگاری با تاکید بر حذف دلار از مبادله ایران با کشورهای دیگر، تصریح کرد: دولت توجهی به این برنامه تا به حال نداشته است. ایران باید با کشورهایی که دلار در چرخه تبالادلات آن‌ها نیست از پول‌همان طرف‌های اقتصادی در تجارت با آن‌ها استفاده کند. ایران باید با کشورهایی که دلار را در مبادلات خود استفاده نمی‌کنند گروه اقتصادی تشکیل دهدکه متاسفانه کابینه اجرایی بینشی برای این موضوع ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063788

وب گردی

وب گردی