روزانه 800 ماسک در کارگاه دوخت واحد یزد تولید می‌شود/ آمادگی بیمارستان «شاه ولی» برای پذیرش بیماران کرونایی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: برای در اختیار گذاشتن امکانات و ظرفیت بیمارستان «شاه ولی» در راستای مقابله با ویروس کرونا به دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام آمادگی کرده‌ایم.

معصومه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیرامون اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: این واحد دانشگاهی همزمان با اوج‌گیری روند شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم را در راستای افزایش سطح بهداشت فردی انجام داده است.

وی افزود: یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد که پیش از این نیز در زمینه تولید مواد بهداشتی فعالیت می‌کرد با تمام ظرفیت خود وارد فاز عملیاتی تولید محلول‌های ضدعفونی کننده دست و سطوح با نام تجاری فارماسین شد. اکنون این شرکت با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی، به‌صورت مستقیم زیر نظر استانداری یزد نیازهای منطقه و استان را تأمین می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با اشاره به نقش خیرین در راه‌اندازی کارگاه دوزندگی و خیاطی، بیان کرد: کارگاه دوخت واحد یزد با مشارکت خیرین در تهیه پارچه و مواد اولیه تولید ماسک راه‌اندازی شده؛ همچنین تمام تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی ماهر برای تولید ماسک استاندارد فراهم شده است.

طباطبایی ادامه داد: روزانه 800 ماسک در این کارگاه تولید می‌شود و براساس تفاهمی که با سازمان انرژی اتمی منعقد شده، محصولات تولید شده برای طی روند استرلیزاسیون به واحدهای اشعه این سازمان ارسال می‌شود. پس از اتمام پروسه تولید، ماسک در اختیار گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بیمارستان شاه‌ولی دانشگاه آزاد واحد یزد تصریح کرد: در نامه‌ای به دانشگاه علوم پزشکی استان، برای در اختیار گذاشتن امکانات و ظرفیت بیمارستان «شاه‌ولی» در راستای مقابله با ویروس کرونا اعلام آمادگی کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره این واحد دانشگاهی که پیش از این نیز به‌عنوان بهترین مراکز سطح کشور شناخته می‌شد، به‌منظور پاسخگویی به سوالات و شبهات شهروندان یزدی در خصوص ویروس کرونا و تقویت آرامش روانی جامعه، سامانه مشاوره تلفنی آنلاین را راه‌اندازی کرده است. از دیگر اقدامات صورت گرفته نیز، همکاری با صداوسیمای مرکز یزد به منظور استفاده از علم و تجربه استادان برجسته این واحد دانشگاهی بالاخص پزشکان و متخصصان مختلف برای ارائه آموزش های مختلف است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063792

وب گردی

وب گردی