کسب درآمد ۴ میلیارد تومانی طرح‌های پژوهشی برون دانشگاهی در واحد نجف آباد/ صرفه جویی ۲۲ درصدی در حامل‌های انرژی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد از کسب درآمد ۴ میلیارد تومانی از طریق طرح های برون دانشگاهی در سال ۹۸ خبر داد.

امیررضا نقش در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه درباره صرفه جویی در هزینه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در سال ۹۸ گفت: هم بحث صرفه جویی در هزینه ها و هم افزایش درآمدها را مد نظر قرار دادیم. برنامه ریزی که در واحد نجف آباد انجام دادیم این بود که عملکرد ۵ ماهه سال مالی جدید را روی نرم افزارهای مربوطه تحلیل کردیم.

او ادامه داد: خوشبختانه در بحث کسب درآمدهای غیر شهریه توانسته ایم حدود ۳۰ درصد از تعهدات بودجه ای خود را محقق کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد تاکید کرد: در بحث هزینه ای با توجه به این که افزایش هزینه ها را با توجه به تورم و از سوی دیگر افزایش حقوق ها را داشتیم تلاش کردیم به سمت حامل های انرژی و صرفه جویی انرژی حرکت کنیم.
نقش با بیان این که خوشبختانه طی سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۷ حدود ۲۲ درصد صرفه جویی در بحث انرژی داشتیم اضافه کرد: تمهیداتی که در این حوزه پیش بینی شد در بحث هوشمند سازی در قسمت اداری و همچنین آموزشی از جمله فشرده سازی کلاسها بود که باعث صرفه جویی شد.
او اظهار کرد: از سوی دیگر در بحث نیروی انسانی نیز به که همکارانی که خودشان مایل به بازنشستگی یا بازخرید بودند کمک کردیم که در بحث نیروی انسانی نیز حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش هزینه را به دنبال داشتیم.
نقش با بیان این که درآمدهای غیر شهریه ای نیز چند بخش بود گفت: یک بخش که روی آن سرمایه گذاری کرده و جواب گرفتیم بحث طرح های پژوهشی برون دانشگاهی بود. این طرح ها در بخش صنعت بود تا جایی که تعداد طرح های پژوهشی برون دانشگاهی از تعهدات بودجه ای دانشگاه پیشی گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد ادامه داد: تا جایی که در سال ۹۸ توانستیم تقریبا حدود ۴ میلیارد تومان طرح های پژوهشی برون دانشگاهی را با صنعت جذب کرده و قرارداد ببندیم. این محور اولی بود که در بحث ارتباط با صنعت تقویت کردیم.

او گفت: بحث درآمد از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی نیز یکی از اولویت های کاری خود قرار دادیم. اخیرا نیز نرم افزاری طراحی شد که تمام خدمات آزمایشگاهی ما از ثبت سفارش تا پرداخت هزینه برای مشتریان داخلی و برون دانشگاهی کلید خورده است.

نقش تاکید کرد: فکر می کنم بتوانیم ۲۰ درصد بیشتر از حداقل تعهدی که پارسال محقق شد را در سال ۹۸ از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی داشته باشیم.

او با بیان این که بحث استفاده از امکان ورزشی را نیز مد نظر قرار دادیم تصریح کرد: واحد نجف آباد از نظر زیر ساخت های ورزشی امکانات بسیار خوبی را دارد. سعی کردیم از این پتانسیل نیز استفاده کنیم و درآمدهای خوبی نیز در این زمینه کسب کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در بخش دیگری از سخنان خود درباره تشکیل کلاس‌های غیرحضوری گفت: زمان برگزاری کلاس‌ها جزء ساعات موظف استادان محسوب می‌‌شود و حضور و غیاب دانشجویان در بازه زمانی تشکیل کلاس از طریق گزارش‌گیری از سامانه آموزش مجازی انجام خواهد شد.

به گفته او در طول برگزاری کلاس‌های آنلاین، همکاران فناوری اطلاعات به‌صورت شیفت، پشتیبانی فنی کلاس‌ها را انجام داده تا اگر در روند برگزاری کلاس ها مشکلی پیش آمد بتوانند پاسخگوی تماس اساتید و دانشجویان باشند.

نقش در پایان تاکید کرد: تمام استادان در برگزاری کلاس‌های آنلاین از منزل اقدام می‌کنند و چنانچه به هر دلیل امکان برگزاری کلاس آنلاین در منزل را نداشته باشند، برای آن ها تمهیداتی در نظر گرفتیم تا در کتابخانه دانشگاه حضور پیدا کرده و با استفاده از امکانات کتابخانه کلاس های آنلاین را برگزار کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063795

وب گردی

وب گردی