بازدید وزیر آموزش وپرورش از هنرستان تولید ماسک‌های تنفسی

وزیر آموزش و پرورش از یکی از هنرستان‌های تولید کننده ماسک‌های بهداشتی در شهر تهران بازدید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ظهر امروز محسن حاجی میرزایی از هنرستان دخترانه آل یاسین واقع در منطقه 12 شهر تهران بازدید کرد و از نزدیک فرایند تولید ماسک‌های تنفسی در این هنرستان را رویت و در جریان نحوه تولید و ارسال این ماسک‌ها قرار گرفت.

هنرستان دخترانه آل یاسین اکنون روزانه 700 ماسک بهداشتی در دو کارگاه تولید می‌کند که در کارگاه‌ها 10 نفر شامل 4 هنر آموز و 6 هنرجو مشغول به فعالیت هستند.

همچنین این هنرستان با دارا بودن رشته‌های گرافیک، معماری و طراحی دوخت گام‌های خوبی در زمینه آموزش‌های مجازی برداشته است و هنرآموزان و معلمان این هنرستان با استفاده از امکانت فضای مجازی کلاس‌های خود را در آن فضا برگزار کرده و همچنین معلمان این هنرستان می‌توانند از آتلیه این هنرستان که برای رشته گرافیک است، استفاده کرده و برخی آموزش‌های مجازی خود را در این آتلیه فیلمبرداری کنند.

در پی شیوع ویرورس کرونا در کشور و افزایش مصرف برخی اقلام بهداشتی در کشور از جمله ماسک‌های تنفسی، هنرستان‌هایی در کشور که در آنها رشته‌های طراحی دوخت و خیاطی وجود داشت به دلیل داشتن نیروی متخصص و توانمند و داشتن امکانات و تجهیزات اقدام به تولید برخی از تجهیزات بهداشتی از جمله ماسک‌های طبی کردند.

براین اساس 130 هنرستان کشور اعلام آمادگی تولید ماسک در کشور کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063806

وب گردی

وب گردی