بحران کرونا ادامه زنجیروار بی‌تدبیری‌ها است

استاد دانشگاه تهران گفت: هیچ نوع مسئله و حادثه‌ای را نداشتیم که گرفتار بی‌ تدبیری دولتمردان نشود.

مجتبی اسماعیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره انفعال کابینه اجرایی کشور در مقابله با ویروس کووید19 گفت: بحران کرونا ادامه زنجیر‌وار بی‌تدبیری‌هایی است که دولت در طول مدیریت خود داشته و تقریبا هیچ نوع مسئله و حادثه‌ای را نداشتیم که گرفتار بی تدبیری دولتمردان نشود.

وی با اشاره به گستردگی و شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: این بیماری تقریبا یک مسئله مخاطره آمیز ملی است و در عرصه بین‌المللی نیز با همین شدت پیگیری می‌شود؛ از این رو انفعال و بی تحرکی دولت در مواجهه با آن بیشتر به چشم می خورد. فشار رسانه ای جدی برای وا‌داشتن کابینه اجرایی کشور به کار در داخل باید راه‌انداخته شود. ادامه بی تحرکی دولت در چنین وضعیتی به سلامت مردم ضربه می‌زند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه کرونا تبدیل به مسئله‌ای جهانی شده است، گفت: بی تحرکی دولت در این شرایط قابل قبول نیست البته با توجه به پیشینه دولتمردان چنین چیزی انتظار می‌رفت؛ اما باید فشار وارد شود تا آن‌ها بیشتر کار کنند.

استاد دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه سلامتی مردم در خطر بحرانی قرار دارد، گفت: وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا از تمامی استعدادها و امکانات خود بهره برده اما اقداماتش زمانی ثمر خواهد داشت که با مدیریت بالا دستی باشد، به طور مثال وزارت کشور را در این بحران نمی‌بینیم، در صورتی که برخی مسائل به این وزارتخانه مربوط می‌شود. انجام فعالیت‌های وزارت کشور در حدود اختیارات وزارت بهداشت نیست بلکه صحنه مبارزه با کرونا ابعاد مختلف سیاسی، امنیتی و اجتماعی دارد و برای حل مسائل آن باید مدیریت واحد وجود داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: هر وقت این چرخه ناقص باشد کار هر چه قدر هم پیگیری شود نتیجه‌ای نخواهد داشت. هنوز در مورد واکنش های اولیه وزارت بهداشت به ویروس کرونا موضوعاتی وجود دارد که در اثر عملکرد نادرست این نهاد دولتی اتهاماتی به کلیت نظام وارد شده است. چنین مواردی باید در زمان خودش رسیدگی شود.

اسماعیلی در پایان تاکید کرد: عزم جدی اگر بین مردم به وجود نیاید شاید در روزهای عید نوروزسال99 نیز مشکل ویروس کرونا جمع نشود و در نتیجه مسائل بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063812

وب گردی

وب گردی