تمام عمل های جراحی به دلیل شیوع کرونا باید متوقف شود

 رئیس جامعه جراحان کشور گفت: توقف اهدای عضو در کشور به دلیل شوع کرونا صحت دارد و ما از جامعه جراحان خواسته ایم تمامی جراحی‌ها را فعلا تعطیل کرده و انجام ندهند تا شرایط فعلی رشد ویروس کرونا بهبود یابد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ایرج فاضل رئیس جامعه جراحان کشور و فوق تخصص جراحی عروق و تروما در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، درباره توقف اهدای عضو در کشور به دلیل شیوع کرونا گفت: توقف اهدای عضو در کشور به دلیل شوع کرونا صحت دارد و ما از جامعه جراحان خواسته ایم تمامی جراحی‌ها را فعلا تعطیل کرده و انجام ندهند تا شرایط فعلی رشد ویروس کرونا بهبود یابد.

فاضل در ادامه گفت: این تصمیم تا زمانی که وضعیت فعلی بهبود یابد ادامه پیدا خواهد کرد و فقط در مواقع اورژانسی که آن هم بسیار محدود است انجام خواهد شد.

نایب رئیس انجمن جراحان در ادامه گفت: از جراحان خواسته ایم که جراحی‌های الکتیو (جراحی الکتیو Elective surgery به آن دسته از اعمال جراحی میگویند که انجام آن را میتوان از قبل برنامه ریزی کرد) را انجام ندهد و فقط اعمال جراحی اورژانس Emergency surgery را انجام دهند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که انجام جراحی‌های مختلف باعث انتقال کرونا خواهد شد؟ گفت: هر گونه عملی که باعث جمع شدن چند نفر دور هم بشود امکان انتقال ویروس کرونا را به وجود می‌آورد و از عوامل گسترش ویروس کرونا است.

فاضل در ادامه در پاسخ به این سوال که اگر فردی به عنوان مثال ضربه مغزی شده باشد و خانواده وی بخواهند اعضای بدنش را اهدا کنند باید چه کاری انجام دهند؟ گفت: فعلا صلاح این است که تمام این اقدامات متوقف شود و چاره‌ی دیگری نداریم. عمل‌های اهدا عضو نیز جز عمل‌های اورژانسی نیست. پیوند اورژانس در کشور ما خیلی نادر است.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1063823

وب گردی

وب گردی