ژل دستکش نامرئی در دانشگاه آزاد دزفول تولید می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: ژل ضدعفونی کننده دست و ژل دستکش نامرئی از جمله محصولاتی است که درحال اخذ مجوزهای لازم برای آغاز تولید هستند.

علی افروس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیرامون اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: پس از تشکیل ستاد مدیریت بحران و پیشگیری ویروس کرونا در دانشگاه آزاد استان خوزستان با همکاری و مشارکت اساتید و دانشجویان قرارگاه جهادی دانشگاه و نیروهای بسیج کارکنان خط تولید محلول ضدعفونی کننده آنتی سپتیک در واحد دانشگاهی دزفول راه‌اندازی شد.

وی افزود: محلول ضدعفونی‌کننده آنتی سپتیک واحد دانشگاهی دزفول براساس دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی و برپایه الکل اتانول و مواد غیرخوراکی برای استفاده موضعی تولید می‌شود. اکنون در تأمین الکل اتانول با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستیم که با رفع این مشکلات می‌توان روزانه تا 2 هزار لیتر محلول تولید کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با اشاره به اخذ مجوز موقت از سازمان غذا و دارو برای تولید محلول ضدعفونی‌کننده، بیان کرد: محصولات ضدعفونی و محلول‌های واحد دزفول با پشتوانه علمی چندین ساله در مراکز تحقیقاتی این دانشگاه و با نقش‌آفرینی اساتید تولید می‌شود. عرضه محصولات به خانواده بزرگ دانشگاه آزاد در سراسر کشور اولین هدف واحد دزفول است.

افروس ادامه داد: تا زمانی که کشور با بحران شیوع ویروس کرونا درگیر است، تولید محلول ضدعفونی ادامه خواهد داشت. البته افزودن دو محصول دیگر به لیست محصولات مقابله با ویروس کرونا نیز در دست اقدام است. ژل ضدعفونی کننده دست و ژل دستکش نامرئی از جمله محصولاتی است که درحال اخذ مجوزهای لازم برای آغاز تولید هستند.

وی درباره عملکرد ژل دستکش نامرئی تشریح کرد: این ژل بعد از قرار گرفتن بر روی دست، لایه‌ای را ایجاد می‌کند و شکل قالب دست را بر خود می‌گیرد که می‌تواند تا چندین ساعت از تماس مستقیم دست با سطوح جلوگیری کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول خاطرنشان کرد: برطرف کردن نیازهای استان و در وهله بعدی، خدمات رسانی به اقصی نقاط کشور ازجمله اهداف قرارگاه جهادی واحد دزفول است. ساکنان منطقه می‌توانند با مراجعه با فروشگاه‌های لوازم بهداشتی محلول آنتی سپتیک را تهیه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063830

وب گردی

وب گردی