گزارش لحظه‌ای از جلسه حقوق و دستمزد/ فشار بر طبقات ضعیف در شرایط تورمی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۲۸۸ مین جلسه شورای عالی کار گفت: وقتی تورم وجود دارد، واقعیت این است که بر طبقات فرودست جامعه فشار وارد می‌شود، واحد‌های کوچک تولیدی به خاطر تحریم با سختی‌هایی مواجه هستند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، ۲۸۸ مین جلسه شورای عالی کار برای تعیین حداقل مزد کارگران در سال ۱۳۹۹ امروز با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور محمد شریعتمداری وزیر کار به صورت حضوری برگزار شد.

حاتم شاکرمی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۲۸۸ مین جلسه شورای عالی کار گفت: با توجه به گزارش کارگروه مزد و تعیین سبد هزینه خانوار گفتگو برای تعیین حداقل دستمزد بر اساس معیار‌های مندرج در ماده ۴۱ شامل نرخ تورم و حداقل معیشت از سوی شرکای اجتماعی برگزار شد.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت: وقتی تورم وجود دارد، واقعیت این است که بر طبقات فرودست جامعه فشار وارد می‌شود، از طرفی واحد‌های کوچک تولیدی نیز به خاطر تحریم با سختی‌هایی مواجه هستند.

حاشیه‌های جلسه تعیین حقوق و دستمزد امروز دوشنبه ۲۶ اسفند ۹۸

در جلسه شورای عالی کار که برای تعیین حقوق و دستمزد از ساعت ۱۵ آغاز شده، نمایندگان کارفرمایی و کارگری هرکدام بر مواضع خود پافشاری می‌کنند.

به هنگام ورود، اعضای جلسه ماسک و دستکش تحویل گرفتند و دمای هر فردی با تب سنج کنترل شد

جمعیتی حدود ۲۵ نفره هم ماسک زده و با فاصله حدود ۷۰ سانتی متر نشسته‌اند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید دارد که تکلیف حقوق و دستمزد کارگران در همین جلسه مشخص شود

نماینده کارگری گفت: ما کاسب کرونایی نیستیم، یعنی از این موقعیت سوء استفاده نمی‌کنیم

جو کرونا هم بر جلسه حاکم است، هم بر شکل جلسه، چینش و محتوای سخنان اثر دارد

نماینده کارگران گفت: کارگران‌پول ماسک چند هزار تومانی که شما می‌زنید را ندارند و در اوج خطر کار می‌کنند

نمایندگان کارگری بر افزایش حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد حداقل مزد تاکید دارند و نماینده کارفرمایی نیز رشد ۱۵ درصد را مد نظر دارند.

آیا توافق حاصل می‌شود؟ تمام دستمزد بگیران چشم به این جلسه دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063858

وب گردی

وب گردی