با دستور دکتر طهرانچی امکانات واحدها به کمک بسیج ملی مبارزه با کرونا می آیند+ جزئیات

در پی درخواست کمک دستگاه‌های مسئول، با دستور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی امکانات و ظرفیت واحد های سطح کشور به یاری بسیج ملی مقابله با کرونا می آیند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، پس از در خواست دستگاه های مربوط، از امروز و در پی امضای توافقنامه میان دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امکانات و ظرفیت های دانشگاه آزاد به یاری بسیج ملی مقابله با کرونا می آیند.
این در حالی‌ست که بر اساس گزارشات رسیده از روزهای قبل برخی واحدهای استانی به‌صورت آتش به اختیار مبنی بر درخواست استانداری و دانشگاه های علوم پزشکی، تجهیزات یا ظرفیت های ساختمانی همچون سالن های ورزشی و خوابگاه ها را در اختیار ستادهای استانی مقابله با کرونا قرار داده اند.

بر این اساس، خوابگاه های واحد میبد از چند روز پیش در اختیار ستاد قرار دارند، ساختمان های دیگری نیز برای شرایط احتیاط در نظر گرفته شده اند و آمادگی تجهیز دارند.

در برخی دیگر از استان ها نیز مقرر شده در صورت نیاز تا 100 درصد ظرفیت سوله های ورزشی دانشگاه آزاد در اختیار ستاد مقابله قرار گیرند.

در اردبیل فعلا یک سالن ورزشی در حال تجهیز است و تا فردا به ستاد مقابله تحویل می شود.

واحد مشهد نیز اعلام آمدگی کرده ورزشگاه سما را در صورت نیاز تجهیز کرده و به ستاد مقابله تحویل دهد.

بنابر اطلاع رسیده، در استان هایی که هنوز نیاز به کمک دانشگاه آزاد نشده نیز اکثر واحدها سوله های مناسب را مشخص کرده و به محض درخواست ستاد مقابله آماده تجهیز و تحویل هستند، جزئیات ظرفیت‌های موجود به اطلاع دستگاه های مسئول هر استان رسیده است.

از اصفهان خبر می رسد که امروز اینترن ها، استیجرهای رشته پزشکی و دانشجویان سال آخر پرستاری که داوطلب خدمت در بیمارستان های ریفرال استان اصفهان هستند به مدیریت درمان استان معرفی شدند.

بنابر گزارش رسیده از واحد ایلام، صبح امروز مهمانسرا و خوابگاه این واحد تحویل دانشگاه علوم پزشکی ایلام شد؛ همچنین استادان میکروبیولوژی و جمعی از دانشجویان واحد ایلام به کمک کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی رفته اند.

استان زنجان تا این لحظه موارد زیر را عملیاتی کرده است.
۱- تجهیز اشپزخانه مرکزی تامین غذای نقاهتگاه ها در واحد زنجان
۲- تامین دستگاه مورد نیاز (cpr) آزمایشگاه تشخیص دانشگاه علوم پزشکی
۳- تامین ۳۷۰ تخت برای نقاهتگاه های استان
۴- معرفی دانشجویان داوطلب پرستاری و مامایی به دانشگاه علوم پزشکی
۵- تخصیص خوابگاه دانشجویی واحد ابهر برای نقاهتگاه شهرستان

در استان کردستان نیز موارد زیر در حال انجام است، آماده کردن مهمانسرا جهت اسکان بهبودیافتگان، آمادگی دانشجویان پرستاری و مامایی جهت کمک رسانی، در صورت نیاز ساختمان دیگری نیز امکان تجهیز و تحویل به ستاد مقابله با کرونای استان را دارد.

واحد دزفول در قالب قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد استان در حال تولید مایع ضدعفونی و پخش وسیع آن میان مردم جهت پیشگیری و رفع آلودگی است، در آینده نزدیک ژل دستکش نامرئی تولید می شود و سایر واحدهای استان نیز در حال تولید ماسک هستند که با درخواست و همراهی سازمان غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی استان انجام می شود.

امروز واحد سمنان با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا و فرمانداری سمنان، با نمایندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت بهداشت جلسه داشت و مکان مورد نیاز ستاد مقابله با کرونا در اختیار آنان قرار گرفت، فردا قرار است سپاه این محل را تجهیز کند تا بنا بر تدابیر صورت گرفته، جهت قرنطینه بیماران پس از ترخیص از بیمارستان مورد استفاده قرار گیرد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1063862

وب گردی

وب گردی