روزهای سخت فعلی خواهد گذشت/ مردم بیش از همیشه یکدیگر را یاری کنند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مردم در سال ۹۹ مشکلاتی که در سال ۹۸ با آن مواجه شدند را جبران می‌کنند، گفت: ملت ما در این روزها بیش از همیشه باید همدیگر را یاری کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز (سه‌شنبه) در آیین بهره برداری از قطعات ۲ و ۳ آزادراه همت-کرج با اشاره به نزدیکی به بعثت رسول‌الله و آستانه سال جدید اظهار داشت: در آستانه نوروز و سال جدید ان شاءالله آزاد راه همت به کرج را افتتاح می‌کنیم. می‌خواهم از همه آنهایی که برای اجرای ابن آزادراه تلاش کردند تشکر کنم. از آغاز این دولت قطعه ۲ و ۳ که امروز افتتاح شد، ۳ درصد اجرایی و عملیاتی بود و ۹۷ درصد در این ۶ سال تامین اعتبار و اجرا شده است و امروز به ۱۰۰ درصد رسیدیم.

وی عنوان کرد: این اتوبان اهمیت ویژه‌ای دارد. سال‌ها بود که مردم از اتوبان همت عبور می‌کردند و یک مرتبه با یک تابلویی مواجه می شدند که اعلام می‌کرد اتوبان به پایان رسیده است و ناچار بودند به سمت چپ گردش و مسیر را عوض کنند. ان شاءالله از پس فردا یعنی پنجشنبه مسیر و راه به روی مردم باز و آن تابلوی قرمز برداشته می‌شود و دیگر با آن تابلوی قرمز مواجه نخواهند شد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: باید به مردم استان البرز تبربک بگویم. درماه‌های اخیر سه پروژه بسیار مهم متروی هشتگرد، آزادراه شمال و این پروژه را افتتاح کردیم. پروژه متروی کرج برای مردم تهران و البرز بسیار مهم بود. آزادراه شمال هم صنعت جاده سازی و قدرت ایران را در ایجاد تونل و پل به نمایش می‌گذارد و سراسر این جاده یا پل است یا تونل و این قدرت مهندسی مهندسین عزیز کشور ما را نشان می‌دهد که بسیار برای ما دارای اهمیت است.

روحانی افزود: سومین پروژه هم در همین ماه های اخیر پروژه ای است که در آستانه سال جدید افتتاح شد. تقریبا سه سال است که هر سال به دکتر نوبخت می گوییم آیا این اتوبان افتتاح می‌شود یا نه؟ ایشان هم هر بار می‌گوید من تلاش می‌کنم تا عید افتتاح شود. یعنی از نوروز ۲ سال پیش تقریبا به ما قول دادند و الحمدالله با کمی تاخیر به افتتاح رسید. سال ۹۹ مردم به خوبی از این جاده استفاده و بهره برداری می‌کنند.

وی تصریح کرد: بقیه طرح‌ها و ۷ پروژه مهمی که توضیح دادند در سال ۹۹ افتتاح خواهد شد. اعلام شد بیش از ۹ هزار میلیارد و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای این آزادراه‌ها، اعتبار هزینه شده است که گفتند ارزش فعلی این آزادراه ها ۲۵ هزار میلیارد تومان است. بنابراین سرمایه بسیار خوبی برای مردم عزیز ما است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: باید از هر فرصتی استفاده کنم و از پزشکان عزیز و کادر درمانی که شبانه روز مشغول هستند و جان هم‌وطنان ما را نجات می‌دهند و اکنون هم در حال درمان بیماران بستری شده هستند تشکر و برای همه بیماران آرزوی شفا کنم. در برابر همه پزشکان و پرستاران تعظیم می‌کنیم. این روزها خواهد گذشت و این غم به پایان خواهد رسید. ان شاءالله با کمک مردم و همت پزشکان از این روزهای سخت عبور خواهیم کرد.

روحانی خاطرنشان کرد: خدا به ما توفیق می‌دهد. شفا دست خدا است. آینده کشور دست خدا است و توجه ما باید به خداوند عظیم باشد. امسال جسم ما به دلایل بهداشتی از اماکن متبرکه فاصله دارد و نمی‌توانیم مشرف شویم اما روح ما از هر سال به آنها نزدیکتر است. روز اول فروردین ماه متبرک به نام حضرت موسی بن جعفر(ع) است. ان شاءالله خیر و برکت برای مردم و دل های ما متوجه حق خواهد بود.

وی اظهار داشت: ملت ما همیشه روزهای سخت را گذرانده است و ان شاءالله این ایام هم از این روزهای سخت عبور می‌کند. ملت ما در سال ۹۹ مشکلاتی که در پایان ۹۸ به خاطر این بیماری در کسب و کارشان ایجاد شده است، جبران خواهد کرد. مردم همیشه یار هم بودند و این روزها بیش از همیشه باید همدیگر را یاری کنند.

رئیس‌جمهور در ادامه از وزیر راه، از استانداری کرج و تهران و شهرداری‌ها تشکر کرد و گفت: اعلام کردند که این آزادراه تا جاده کرج قزوین ادامه پیدا کرده و با ساخت ۱۷ کیلومتر دیگر، این پروژه تکمیل می‌شود و ان شاءالله همه کمک کنند این جاده را هم تکمیل کنیم.

روحانی تصریح کرد: به وزیر هم گفتم با اتوبان کشی قیمت زمین های اطراف چند برابر می‌شود. حالا این زمین‌ها یا برای دولت و دستگاه های دولتی و عمومی است یا برای نیروهای مسلح و بخش خصوصی است. اگر پادگانی هست و ما اتوبان را از کنار آن رد می‌کنیم آن نهاد محترم نظامی باید پولش را بدهد چراکه زمین هایش ده برابر ارزش پیدا کرده است و اگر آنها پولش را پرداخت کنند پول بسیاری از آزادراه ها از همین راه تامین می شود.

وی افزود: در دنیا معمولا در اولین درآمدی که برای آزادراه تعیین می کنند ارزش زمین هایی است که اطراف آزادراه ها و بزرگراه ها ایجاد می شود. ان‌شاءالله اگر قانون و مقرراتی مورد نیاز است آقای اسلامی به دولت بیاورد تا سریعتر تصویب شود.

رئیس‌جمهور در پایان گفت: پیشاپیش عید نوروز پیش رو را به همه ملت عزیزِ خسته از کرونا تبریک می‌گویم. ان شاءالله سال مبارکی باشد و ماه های اولیه سال نجات از این بیماری ها و عبور از این مقطع سخت باشد.

کد خبر: 1063885

وب گردی

وب گردی