خوابگاه واحد اهر در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار می‌گیرد/ تولید ماسک N95 برای اولین بار در تبریز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: مجوز تولید ماسک N95 از دانشگاه علوم پزشکی استان و شبکه بهداشت شهرستان تبریز اخذ شده و این محصول برای اولین بار با مشارکت بسیج اصناف تبریز برای ارائه به شهروندان با نازل‌ترین قیمت تمام شده تولید می‌شود.

عزیز جوان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیرامون اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در همان روزهای نخست شیوع کرونا، طبق درخواستی که از سوی فرمانداری شهرستان اهر صورت گرفته بود با اختصاص خوابگاه برادران دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر به ستاد مدیریت بحران کرونا موافقت شد و این خوابگاه در اختیار ستاد قرار گرفت.

وی افزود: با تدابیری که در هفته‌های گذشته درخصوص ظرفیت‌های درمانی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی اندیشیده شده، بخش اختصاصی بیماران کرونایی در بیمارستان امام سجاد(ع) تبریز ایجاد شده و تمام تجهیزات مورد نیاز به صورت کامل تأمین و تهیه شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی درباره ویژگی‌های بخش ویژه کرونای بیمارستان امام سجاد(ع) نیز بیان کرد: ورودی این بخش با استفاده از آسانسور اختصاصی به‌صورت کامل از سایر بخش‌های بیمارستان مجزا شده و تجهیزات کامل کادر درمانی برای حفاظت از جان آنها تهیه شده است. این بیمارستان در صورت نیاز وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان آمادگی ارائه خدمات تخصصی را دارد.

جوان‌پور ادامه داد: این بیمارستان دارای امکاناتی چون سی‌تی اسکن، بخش‌ ویژه کرونا و نیروی درمانی متخصص است که آماده خدمات رسانی است. تولید محلول ضدعفونی دست در واحد تبریز و محلول ضدعفونی سطوح در واحد ایلخچی از جمله اقداماتی است که از همان ابتدای امر پیگیری شده است.

وی درباره توزیع محلول‌های تولید شده در دانشگاه نیز گفت: محصولات ضدعفونی کننده تاکنون به موسسات و مراکز خیریه 6 شهر استان آذربایجان شرقی ارسال شده است. همچنین با درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، میزان تولید محلول برای ارائه به بیمارستان‌های شهر تهران افزایش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز خاطرنشان کرد: مجوز تولید ماسک N95 از دانشگاه علوم پزشکی استان و شبکه بهداشت شهرستان تبریز اخذ شده و این محصول برای اولین بار با مشارکت بسیج اصناف تبریز برای ارائه به شهروندان با نازل‌ترین قیمت تمام شده تولید می‌شود. تمامی محصولات، توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد استان تولید می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063901

وب گردی

وب گردی