سوله های ورزشی دانشگاه آزاد اهواز نقاهتگاه بیماران کرونایی می‌شود/ تشکیل تیم پزشکی 40 نفره از دانشجویان پرستاری و مامایی

سوله‌های ورزشی و فضاهای دانشگاه آزاد استان خوزستان در اختیار بیماران کرونایی که مراحل پایانی بیماری را می‌گذارنند، قرار می‌گیرد.

فرج الله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به فعالیت واحدهای دانشگاهی استان خوزستان در حوزه مبارزه با کرونا اظهارکرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان سال گذشته همزمان با وقوع سیل، اقدام به تشکیل قرارگاه جهادی کرد که فعالیت های این قرارگاه با شیوع ویروس کرونا در سطح استان، همچنان ادامه دارد.

وی افزود: باتوجه به این که دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی اجتماعی و حل مسئله است، سعی کرده‌ایم با تشکیل قرارگاه جهادی در حوزه مبارزه با کرونا نیز فعالیت‌های خود را آغاز کنیم. در همین راستا طی برگزاری جلساتی با مسئولان استانی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی، کلیه فعالیت‌های قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد در استان خوزستان تشریح شد که مورد استقبال آن‌ها قرار گرفت.

براتی ادامه داد: واحد دزفول در گام اول، اقدام به تولید و ساخت محلول ضدعفونی کرده است که به سطح استان توزیع شده است؛ همچنین در حوزه ساخت ماسک و لباس مخصوص پرستاران وارد شده‌ایم که روز گذشته مجوزهای اولیه آن را اخذ کرده‌ایم. اگر مواد اولیه مانند الکل به صورت بهتری در اختیار دانشگاه آزاد قرار بگیرد، توانایی تولید تعداد زیادی مواد ضدعفونی کننده و حتی ماسک خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان تصریح کرد: تولید ماسک از روزهای گذشته در واحدهای استان آغاز شده اما به دنبال این هستیم که فرآیند تولید ماسک را براساس استانداردهای سازمان غذا و دارو انجام دهیم چرا که از ابتدا تمامی فعالیت ها، با هماهنگی این سازمان انجام شده است. در واقع تمامی فعالیت های واحدهای استان خوزستان با نظارت سازمان غذا و دارو و به صورت علمی و کارشناسی صورت گرفته است.

وی با اشاره ضدعفونی کردن مناطق مختلف استان خوزستان توسط قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد گفت: بخش اجرایی و عملیاتی قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد خوزستان به صورت شبانه روزی، اماکن عمومی شهر اهواز و دیگر بخش‌های استان خوزستان را ضدعفونی خواهند کرد. همچنین به دنبال رفع برخی نیازهای مردم هستیم که حد امکان از خانه‌های خود خارج نشوند.

براتی با اشاره به تبدیل به خوابگاه ها و امکان ورزشی دانشگاه آزاد به نقاهتگاه بیماران کرونایی اضافه کرد: براساس بخش‌نامه صادر شده از سوی دکتر طهرانچی، قرار بر این شد که سوله‌های ورزشی و فضاهای دانشگاه آزاد استان خوزستان در اختیار بیماران کرونایی که مراحل پایانی بیماری را می‌گذارنند، قرار بگیرد. دانشگاه آزاد استان خوزستان دارای فضاهای مختلفی است که برای تبدیل آن ها به نقاهتگاه اعلام آمادگی کرده‌ایم اما هنوز هیچگونه درخواستی در این راستا از سوی مسئولان استان دریافت نکرده‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در پایان با اشاره به فعالیت دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد در بیمارستان‌های مخصوص کرونا خاطرنشان کرد: دانشجویان پرستاری و مامایی به صورت داوطلبانه در بیمارستان‌های مخصوص بیماران کرونا، مشغول خدمت رسانی هستند؛ در واقع یک تیم پزشکی 40 نفره از دانشجویان دانشگاه آزاد از همان روزهای آغازین شیوع کرونا تشکیل شد که همراه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، فعالیت‌های خدماتی و درمانی را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063916

وب گردی

وب گردی