سالن ورزشی واحدهای قشم و رودان برای مراقبت از بهبودیافتگان کرونا اختصاص یافت/ خدمتِ دانشجویان پرستاری در نقاهتگاه بیماران کرونایی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان از اختصاص سالن ورزشی واحد قشم و واحد رودان برای نقاهتگاه بیماران کرونایی خبر داد.

احسان کامرانی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان برای بیماران کرونایی گفت: پس از ابلاغ بخشنامه دکتر طهرانچی مبنی بر اختصاص اماکن ورزشی برای نقاهتگاه بیماران کرونایی به سازمان مرکزی دانشگاه اعلام آمادگی کرده و به شورا و کمیته مقابله با شیوع ویروس کرونا نیز اعلام کردیم تا اگر مواردی نیاز دارند در اختیار آن ها قرار دهیم.‌

او با بیان این که سالن ورزشی واحد قشم و رودان نقاهتگاه بیماران کرونایی می شود اضافه کرد: حتی در این خصوص گروه های جهادی را نیز فعال کردیم و دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز فعلا در حال خدمات رسانی به بیماران کرونایی در بیمارستان ها هستند و در صورت نیاز از آن ها در این نقاهتگاه ها نیز استفاده می کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در ادامه تصریح کرد: یک سری گروه های جهادی نیز در بندر لنگه در بحث توزیع مواد غذایی برای اقشار نیازمند فعال هستند. همچنین مواد ضد عفونی کننده و شوینده نیز بین مردم توزیع شده است.

او با بیان این که ۱۸ واحد مرکز در استان هرمزگان وجود دارد گفت: واحد قشم و واحد رودان هر کدام یک سالن ورزشی دارد که آن ها را به بیماران کرونایی اختصاص می دهیم.

کامرانی گفت: همچنین خوابگاه های واحدهای دانشگاهی استان نیز در صورت نیاز برای قرنطینه بیماران در نظر گرفته شده است.

او یادآوری کرد: با توجه به وسعت و سرعت شیوع ویروس کرونا باید با رعایت بهداشت شخصی و عمومی و در نظر داشتن هشدارهای وزارت بهداشت و کارشناسان علوم پزشکی از این مرحله حساس به سلامت عبور کنیم.

کامرانی گفت: حدود دو هفته پیش یک تیم ۲۵ نفره پرستاری نیز تشکیل و به معاونت درمان علوم پزشکی هرمزگان را برای پاسخگویی به شهروندان و مراجعه‌کنندگان اعزام شد.‌ در همین راستا دوره‌های آموزشی برای همکاران اداره خدمات که بیشترین وظیفه را در رعایت بهداشت عمومی دارند نیز در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063944

وب گردی

وب گردی