اختصاص اماکن ورزشی در 5 واحد استان مازندران برای درمان بیماران کرونایی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت: سوله های ورزشی واحد آیت اله آملی، قائم شهر، ساری، بهشهر و نور نقاهتگاه بیماران کرونایی شده و این بیماران در این سوله ها بستری می‌شوند.

حسین کرمانیان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره بخشنامه دکتر طهرانچی مبنی بر اختصاص اماکن ورزشی برای نقاهتگاه بیماران کرونایی گفت: چندی پیش در قائم شهر فرمانداری برای نگهداری بیماران کرونایی درخواست خوابگاه کرده و اعلام کرده بود که ممکن است نیاز به خوابگاه و یا سالن ورزشی داشته باشند. فرمانداری‌چالوس و سواد کوه نیز از دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران درخواست کمک کرده بودند.

او ادامه داد: بنابراین طبق دستور دکتر طهرانچی از هیچ گونه کمکی که لازم باشد دریغ نخواهیم کرد. امروز نیز نامه ای به تمام واحدهای دانشگاهی استان ابلاغ شده است که در صورت درخواست وزارت دفاع، فرمانداری ها و علوم پزشکی استان امکانات لازم را در اختیار آن ها قرار دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت: البته شهرداری استان در ابتدا یک سری سالن های ورزشی را برای کمک به بیماران کرونایی اعلام کرد و در اولویت بعدی ممکن است نیاز به امکانات دانشگاه آزاد داشته باشند.

او در ادامه تصریح کرد: در واحد آیت اله آملی، بابل، قائم شهر، ساری، بهشهر و نور سوله ورزشی داریم که پس از آماده کردن تجهیزات لازم برای پذیرایی از بیماران کرونایی، این ظرفیت عظیم به عنوان نقاهتگاه در اختیار بیماران قرار میگیرد.

او اضافه کرد: البته تمام واحدهای بزرگ ما مجهز هستند و علاوه بر سوله ها و اماکن ورزشی با کسب تکلیف از دکتر طهرانچی حتی در صورت لزوم، خوابگاه های دانشجویی را نیز برای قرنطینه بیماران استفاده خواهیم کرد.

کرمانیان در پاسخ به این سوال که آیا از دانشجویان پرستاری نیز در این نقاهتگاه ها استفاده میکنید یا خیر توضیح داد: در این نقاهتگاه ها هنوز شرایطی پیش نیامده که بخواهیم از دانشجویان و یا اساتید رشته پرستاری استفاده کنیم. در حال حاضر دانشجویان پزشکی و پرستاری استان داوطلبانه برای حضور در بیمارستان ها اعلام آمادگی کردند و ما نیز تجهیزات لازم را برای آن ها آماده کردیم. این تجهیزات عبارتند از ماسک، گان، دستکش، مواد ضد عفونی کننده و.. که در اختیار این دانشجویان قرار گرفت.

او اظهار کرد: البته این دانشجویان داوطلبانه برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی اعلام آمادگی کردند و هیچ گونه اجباری در کار نبود. در بحث اقامتگاه و نقاهتگاه ها نیز در صورت اعلام آمادگی دانشجویان پرستاری از آن ها استفاده خواهیم کرد.

کرمانیان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بیمارستانی در تنکابن داریم که در همان روزهای ابتدایی پیش‌بینی‌های لازم در این بیمارستان انجام گرفته بود و به‌موقع توانستیم مواد ضدعفونی‌کننده و مابقی مایحتاج آن را تامین کنیم، اما هنوز به ورود این بیمارستان در حوزه بیماری کرونا نیازی نیست.

او در پایان تاکید کرد: همکاران ما در گروه‌های پزشکی با تمامی بیمارستان‌های استان همکاری می‌کنند و از ظرفیت آنها برای درمان بیماران کرونایی بهره می‌گیریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063959

وب گردی

وب گردی