ماسک ۳ لایه کشدار برای جلوگیری از شیوع کرونا تولید شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان از آغاز تولید ماسک سه لایه کشدار خبر داد و گفت: مجوز تولید، توزیع و فروش ماسک از دانشگاه علوم پزشکی استان اخذ شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از کرمان، علیرضا منظری توکلی در جلسه هماهنگی آغاز تولید ماسک سه لایه کشدار در جمع کارشناسان تولید این محصول، ضمن اعلام دریافت و صدور مجوز تولید، توزیع و فروش ماسک سه لایه از دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان، تولید این محصول خصوصا در شرایط فعلی کشور را مهم ارزیابی کرده وتصریح کرد: ماسک سه لایه یا فیس ماسک پزشکی ، یک ماسک یکبار مصرف برای محافظت فرد در مقابل محیط است که بر روی بینی و دهان قرار می گیرد. یک ماسک صورت معمولی به طور معمول دارای یک ، دو و یا سه لایه پارچه ای تخت یا پلاستیکی است که بوسیله یک کش نرم به دور گوش حلقه می شود که گاهی اوقات به آنها ماسک سه لایه کشدار نیز گفته می شود.
وی با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک در شرایط فعلی و اپیدمی حاصل از بیماری کرونا و کمبود این محصول در جامعه با ذکر ضرورت استفاده از این محصول توضیح داد: ماسک سه لایه کش‌دار مناسب جهت جلوگیری از نفوذ آلودگی‌های کربنی به مجاری تنفسی، جلوگیری از انتشار بیماری‌های ویروسی در محیط، آلرژی سرماخوردگی، پزشکی و دندانپزشکی، برای تنفس آسان در گردوغبار، دود، بو و باکتری است.

دبیر هیات امنای استان کرمان افزود: دانشگاه آزاد اسلامی کرمان با درک این موضوع و احساس نیاز جامعه در کوتاهترین زمان ممکن اقدام به اخذ مجوزهای لازم در زمینه تولید برای رفع نیاز مردم شریف استان کرد و با تولید ماسک سه لایه دین خود را در این زمینه ادا کرد.

او اضافه کرد: برای تولید این محصول موارد زیادی رعایت شده از جمله آنکه در دو لایه خارجی ماسک، از منسوج بی بافت سه لایه استفاده شده که در صنعت از این نوع پارچه بعنوان SSS یاد میکنند و یکی از ویژگیهای لایه SSS نرم و لطیف بودن آنها در قیاس با اسپان باند های معمولی است.
عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ماسک های تولید شده با بهره گیری از لایه ی میانی فیلتر ملت بلون با گرماژ استاندارد ماسک های صورت، به بهترین نحو ذرات و باکتری را جذب خود کرده و از ورود آنها به سیستم تنفسی جلوگیری میکند. همچنین محصولات تولید شده توسط این شرکت دانش بنیان به واسطه بهره گیری از متریال های دارای استاندارد های جهانی، و همچنین تکنیک هایی که در فرایند تولید بر روی محصولات اعمال میشود، ضد حساسیت واقعی میشوند و سعی خواهد شد این سطح کیفیت همواره حفظ شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063965

وب گردی

وب گردی