تولید 5 هزار بطری ژل ضد عفونی کننده در دانشگاه آزاد بیرجند

پژوهشگران مستقر در واحد فناور شهید مجاجر دانشگاه آزاد بیرجند موفق شدند بیش از 5 هزار ژل ضدعفونی کننده تولید کنند که بخشی از آن در میان کارکنان دانشگاه توزیع شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بیرجند، با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز مبرم کشور به مواد ضدعفونی کننده، و در راستای منویات مقام معظم رهبری در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، واحد فناور شهید مهاجر مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند موفق به دستیابی به دانش فنی تولید ژل های ضدعفونی کننده دست گردید.

این هسته فناور موفق به تولید بیش از 5 هزار ژل ضد عفونی کننده دست و 2 هزار محلول ضدعفونی کننده دست شده است.

در روزهای گذشته صدها بطری ژل تولیدی این گروه تحقیقاتی جهادی بین کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی توزیع شد که باعث آرامش خاطر در میان کارکنان محترم دانشگاه شده است.

پیرو درخواست های مکرر ادارات و نهادهای مختلف استان خراسان جنوبی، هزاران بطری ژل ضدعفونی کننده پس از اولویت بندی در اختیار نهادهایی که در حال خدمت رسانی به مردم عزیز ایران هستند قرار خواهد گرفت و تعدادی نیز بطور مستقیم بین مردم در سطح شهر بیرجند پخش خواهد شد.

در صورت تامین الکل برای این گروه جهادی ، امکان تولید روزانه بیش از 2000 بطری ژل ضدعفونی کننده و توزیع آن در سطح استان وجود دارد. مکاتبات لازم در خصوص تولید این محصول با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صورت گرفته است و نمونه های لازم در اختیار مسئولین ذیربط قرار گرفته است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1063990

وب گردی

وب گردی