مردم ماهی قرمز نخرند

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست به بیان توضیحاتی درباره خرید ماهی شب عید و خطرات آن پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: از مردم در سالیان گذشته خواهش کردیم که ماهی قرمز شب عید نخرند به این دلیل که هم برای خانواده‌ها و هم برای بچه‌ها از لحاظ بهداشتی ضرر دارد (با استناد به اعلام پزشکان متخصص این حوزه) نخرند. امسال هم به دلیل شیوع کرونا باز هم از مردم می‌خواهیم که ماهی قرمز نخرند.

محبت خانی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه بعد از پایان تعطیلات مردم این ماهی‌ها را در برکه‌ها و آبگیر‌ها و رودخانه‌ها رها می‌کند. این ماهی‌ها محل زیستشان این جور مکان‌ها نیست و مردم نباید آن‌ها را در این مکان‌ها رها کنند. این ماهی‌های قرمز وقتی در این مکان‌ها رها می‌شوند به آبزیان و موجودات زنده آبگیر و تالاب و رودخانه‌ای که در ان رها می‌شوند ضرر می‌زنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در ادامه تاکید کرد: رها کردن آن‌ها در این مکان‌ها باعث به خطر انداخت جان سایر موجودات زنده‌ای می‌شود که در آب برکه یا رودخانه زیست می‌کنند. مردم به این نکته توجه کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: به مردم توصیه می‌کنیم ماهی قرمز، لاک پشت، سمندر و مار آبی و مارمولک نخرند و اگر هم این کار را انجام دادند این موجودات را بعد از پایان تعطیلات عید در مکان‌هایی که توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تعبیه شده رها کنند.

محبت خانی در ادامه درباره سبزه عید نیز گفت: مردم سبزه عید را در طبیعت رها نکنند چرا که باعث ایجاد آلودگی و انتقال قارچ و میکروب است. پس از روز طبیعت در محل‌هایی که شهرداری‌ها پیش بینی می‌کنند قرار دهند نه اینکه یکی در جاده بیندازد و دیگری در خیابان. انداختن این سبزه‌ها برای طبیعت و سایر گیاهان مضر است.

محبت خانی گفت: پرتاب کردن زباله و سبزه‌ها از داخل ماشین‌ها مشمول جریمه ۲۵ تا ۳۵ هزار تومانی است البته بسته به اینکه در داخل شهر و یا خارج از شهر باشد متفاوت است.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1063995

وب گردی

وب گردی