دولت به کار جهادی اعتقادی ندارد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد گفت: دولت دوازدهم به کار جهادی اعتقادی ندارد بلکه چنین موضوعی را نادرست دانسته و ارزشی برای آن قائل نیست.

محمد رضا اثنی عشری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره انفعال دولت در مواقع بحرانی گفت: چنین موضوعی چند عامل دارد که نبود جوانگرایی در کابینه اجرایی کشور یکی از آن‌ها است. رهبر معظم انقلاب تاکید زیادی بر روی جوانگرایی دارند اما چنین چیزی را در دولت نمی‌بینیم بلکه شاهد وزرایی پیر هستیم که در عرصه اجرایی کارآمدی لازم را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه نوع تفکر دولت نیز در ناکارآمدی آن بسیار مهم است، اظهار کرد: دولت دوازدهم به کار جهادی اعتقادی ندارد بلکه چنین موضوعی را نادرست دانسته و ارزشی برای آن قائل نیست به همین دلیل مدیریت آن برای مردم پسندیده نیست، مردم به دنبال کار جهادی حاضر در صحنه هستند.

اثنی عشری در ادامه تصریح کرد: دولت از این نظر، دنبال اعمال مدیریت لیبرال است به همین دلیل حضورخوبی در عرصه‌های کشور ندارد. چنین امری در قسمت‌های مختلف مدیریتی کابینه پیدا است، اثبات این نوع نگاه، از بین صحبت مسئولان دولتی بسیار ساده به نظر می‌رسد زیرا گفته می‌شد باید مدیر از خارج وارد کنیم که چنین سخنانی نشان از خودحقیر بینی دولت دارد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد تاکید کرد دولت باوری به حل مشکلات توسط ظرفیت‌های داخلی ندارد که چنین موضعی یکی از مشکلات مهم کابینه دوازدهم است.

وی با انتقاد از ناهماهنگ بودن دستگاه‌های دولتی در همکاری با وزارت بهداشت برای مبارزه با ویروس کووید19 گفت: چنین امری به مدیریت بر می‌گردد، هرکدام ازبخش‌های دولتی باید به وظیفه خود در این زمان عمل کند و کلیت کار نیز باید توسط رئیس جمهور اداره شود. اما رئیس جمهور به خوبی در صحنع حاضر نشده و با مدیریت پیر نمی‌توان کارآمدی لازم را برای شرایط بحرانی داشت. بقیه وزارتخانه‌ها، وزیر بهداشت را در سطحی نمی‌بینند تا با او همکاری کنند.

اثنی عشری تصریح کرد: وزیر بهداشت باید در حیطه تخصصی خود تصمیم گیری کند و مرجع بالاتری برای هماهنگی امور بین دستگاه‌های مختلف دولت تصمیم بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064007

وب گردی

وب گردی