توسعه کرسی‌های نظریه پردازی اولویت هیئت اندیشه‌ورز زنجان در سال جدید خواهد بود

مسئول هیئت اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: توسعه کرسی‌های آزاد اندیشی، اصلی ترین اولویت هیئت اندیشه ورز استان زنجان در سال آینده خواهد بود.

فرشید جعفری مسئول هیئت اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های این هیئت در حوزه تعالی علوم انسانی گفت: درحال حاضر بسیاری از علوم انسانی کشورما، نشات گرفته از آموزه های غربی و غیرتوحیدی است به همین دلیل هیئت اندیشه ورز استان زنجان به دنبال این است در اولین گام، تحولی اساسی در راستای بومی سازی و اسلامی سازی علوم انسانی ایجاد کند.

وی افزود: البته هنوز هیئت اندیشه ورز در استان زنجان، نهادینگی لازم را پیدا نکرده است چرا که امری نو و جدید محسوب می‌شود؛ اما خوشبختانه فعالیت‌های خوبی طی این مدت انجام شده و سعی کرده‌ایم بخش‌نامه‌ها و دستورات سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در راستای تعالی علوم انسانی را به نحو مطلوبی اجرا کنیم.

جعفری ادامه داد: هیئت اندیشه ورز استان زنجان درحال حاضر برروی پایان نامه‌های دانشجویی و نشریات علمی متمرکز شده است؛ درواقع به دنبال تدوین برنامه‌های هستیم که مقاله‌های علمی در حوزه علوم انسانی، براساس مبانی اسلامی و بومی منتشر شود. رساله های دکتری در حوزه علوم انسانی نیز باید علوم دیگر تفاوت‌های زیادی داشته باشد و لذا به این موضوع نیز توجه ویژه‌ای داشته‌ایم.

مسئول هیئت اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد زنجان تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که جنبشی در نشریات علمی حوزه علوم انسانی ایجاد کنیم؛ در این راستا چندین نشریه علمی را احیا کرده‌ایم تا روند تعالی علوم انسانی را سرعت عمل بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی و آزاد اندیشی گفت: توسعه کرسی‌های آزاد اندیشی، اصلی ترین اولویت هیئت اندیشه ورز استان زنجان در سال آینده خواهد بود؛ توسعه کرسی های نظریه پردازی از لحاظ کمی و محتوایی، زمینه را برای تحول و تعالی علوم انسانی فراهم خواهد کرد. در همین حوزه دو برنامه کاربردی را تدوین کرده‌ایم که کرسی‌های نظریه پردازی در سال آینده، با سر و شکل بهتری برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064017

وب گردی

وب گردی